Als onderdeel van een project ben ik verplicht om de assemblage van onze producten zoveel mogelijk te automatiseren in Solidworks.
Het idee is om te beginnen met ons Excel-bestand dat de naam en het pad van de te assembleren componenten bevat.
Ik heb een eerste macro gemaakt die deze 2 kolommen extraheert om ze toe te voegen aan een leeg Excel-bestand (dat ik gebruik als "software" voor gebruikers van het programma)
Zodra deze informatie is toegevoegd, opent een klik Solidworks en voegt elk van de onderdelen in de lijst toe aan een nieuw assemblagebestand.
Tot dusverre goed!
Omdat ik de assemblage wilde optimaliseren, zoals ik heb uitgelegd, heb ik beperkingsverwijzingen aan elk van de componenten toegevoegd, zodat ze elkaar "herkennen" en op de gewenste manier worden gemonteerd. Maar als ik mijn programma draai, liggen de stukken gewoon open op elkaar... Ik heb geprobeerd de manipulatie handmatig uit te voeren door de macro op te nemen, maar in het verkregen bestand heb ik de indruk dat de klik op "smartmates" of de "alt" + slepen, niet worden herkend.
Heb je enig idee welke code ik zou kunnen gebruiken om dit te doen?
Als ik het goed begrijp, maakt dit programma geen gebruik van smartmates, maar bestaat het uit het definiëren van verschillende coördinatensystemen op de plaatsen van verbindingen en vervolgens laat het deze systemen met elkaar samenvallen om de assemblage te maken. Klopt dat?