Zonder textuur is het niet gemakkelijk , maar je kunt een ronde of vierkante baas maken, dan een afronding toepassen en uiteindelijk een lineaire herhaling maken (of ik denk dat er een andere functie is, maar ik kan het niet meer vinden).
Het probleem met het "in het echte leven" stofferen is dat je veel nutteloze middelen van je pc/station vraagt om de stoffering te berekenen en te bouwen. Als gevolg hiervan verzwaarde u uw stuk en de assemblages waarin het past (als het er meerdere keren is, ja ja ja!)
En dan heb ik het niet over de tijd die je eraan gaat besteden voor een model.
Is het echt belangrijk voor je om het anders te hebben dan in textuur?
Is het een solidworks rendering Alain? Ik zeg dit omdat je aan de hele omtrek van de bal echt het reliëf kunt zien, ik dacht niet dat je met solidworks het reliëf tot nu toe kunt zien.
Hallo, ik ben zo vrij om te antwoorden op de geometrie die de weergave van Capitonage het beste imiteert.
Het is een opeenvolging van 1/2 sfeer.
Om van uw kant te maken, zou ik de 1/2 bol rozenkrans maken op de langwerpige EXT en dan herhalen op de lengte van de extrusie, ik werk onder CATIA, maar er moeten equivalente functies zijn onder SW.
Maar ik ben het met de anderen eens dat het een zwaar bestand gaat worden, maar hey, als het voor een 3D-indruk is, heb je niet echt een keus.
Ik moet het wel in volume modelleren, omdat het onderdeel bedoeld is om 3D-geprint te worden.
Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen doen:
Mijn problemen:
Ik kan de Dome-functie niet herhalen (als gevolg daarvan moest ik de dome-functie 10 keer toepassen , op elke rechthoek die werd verkregen door "scheidingslijn"... )
Ik had graag meer vrijheid gehad over de vorm van elke baas. Zou je een manier hebben om elk van de koepels anders te modelleren? (in plaats van de Dome-functie te gebruiken). Om me in staat te stellen tangenties beter te beheren, enz
Hoe breng ik de Domes aan op de cilinderdelen op de rest van mijn onderdeel?
Hallo, om je vraag over herhalingen te beantwoorden, ik denk dat het normaal is dat je een koepel niet kunt herhalen in de zin dat deze is gekoppeld aan een oppervlak dat hem afbakent.
Om dit te verhelpen, moet je misschien een extrusie doen met koepel aan elke kant en het hele ding herhalen ...
En als je lichaam hol zou moeten zijn, dan breng je een verwijdering van materie aan.
Anders om een andere vorm te geven, probeer de afgevlakte baas/basis met geleide rondingen.
Deze functie herhaal je dan. Ik denk dat het het zou moeten doen.