Een waarde toepassen op een parameter uit een parametertabel zonder de koppeling te behouden

Hallo

Ik heb een parametriseringstabel met verschillende waarden voor een diameter: standaard, maximum en minimum. 

Ik zou graag de "standaard" waarde willen kunnen toekennen aan een parameter waarmee je een cirkel in een schets kunt rijden en ook deze waarde kunnen beperken met de minimum- en maximumwaarden. Ik denk dat we hiervoor in staat moeten zijn om de standaardwaarde aan de parameter toe te kennen elke keer dat de configuratie in de parametertabel verandert, maar zonder een link met de tabel te behouden.

Denk je dat dit mogelijk is?

Bedankt

Rijk persoon

Hallo

Als u de koppeling met de tabel verbreekt, verliest u de mogelijkheid om een nieuwe diameter te configureren (tenzij u de gegevens naar het model overbrengt, maar het resultaat is hetzelfde als bij de tabel).

De Mini/Maxi-terminals die aan een dimensie kunnen worden toegewezen, zijn niet toegankelijk via de tafel.

Wat u zoekt, komt bijvoorbeeld overeen met een schroefgat waar u de nominale waarde wilt kunnen wijzigen (via meerkeuze of parametertabel) en vervolgens de minimale maxi-set wilt toepassen?

Hallo

In feite is het voor een tafel met ongeveer 1 duizend O-ringen. Wanneer ik een O-ring uit de lijst selecteer, maak ik standaard de afdichting met zijn nominale diameter dankzij de informatie in de tabel. Alleen in de praktijk is het nodig om deze afdichting aan te passen aan de zuiger of de boring terwijl u binnen de specificaties van het gebruik van de afdichting blijft (afhankelijk van de montage, de druk aan beide zijden van de afdichting, enz.).

Daarom zou ik graag controle willen hebben over deze parameter om deze aan te passen aan mijn kamer. Het is ook mogelijk om een parameter toe te voegen in de vorm van een offset, maar ik vind het niet duidelijk op boomniveau en het kan verwarrend zijn.

Zou het dankzij de kennisadviseur mogelijk zijn om een waarde toe te passen op een parameter op het moment dat je de configuratie in de parametriseringstabel wijzigt?

Rijk persoon

Dixit:

1. Ik zou graag controle willen hebben over deze parameter om deze aan te passen aan mijn kamer.
  2. Zou het mogelijk zijn om met de kennisadviseur een waarde toe te kennen aan een parameter?

Kunt u specificeren omdat punt één en twee niet compatibel zijn.

1. Handmatig aanpassen
  2. Automatisch solliciteren

Voor de 1 zou ik, in plaats van de diameterdimensie door de tabel te beheersen, een gebruikersparameter (D_cercle) invoegen, vervolgens een gebruikersparameter  (aanpassing), ten slotte de bijbehorende diameterschetsafmeting door formule, "D_cercle+aanpassing" (nou ja,  voor de leesbaarheid zou ik de gebruikersparameter (D_cercle) verbergen. 

Voor de 2e is natuurlijk een reactie op de wijziging van de configuratie mogelijk

Voor oplossing 1 is het deze beroemde "offset" die ik niet wilde gebruiken, omdat de "aanpassings"-waarde heel vaak niet rond zal zijn (bijvoorbeeld 0.22 voor een voegdiameter van 1.78 om een afmeting van 2 mm te hebben) en als we de configuratie wijzigen, zal er een offset zijn die we zullen moeten overwegen om te wijzigen... Maar het is misschien wel de eenvoudigste oplossing!

Wat de onverenigbaarheid van de punten 1 en 2 betreft, vroeg ik me eigenlijk af of het mogelijk was om alleen een waarde aan de parameter toe te kennen wanneer je een configuratiewijziging in de tabel activeert, zonder dat deze parameter aan de parametertabel is gekoppeld.

1 Ja , met Catia kun je niet meerdere configuraties van hetzelfde onderdeel in een assembly hebben, wat je in jouw geval dwingt om de catalogus op te lossen (elke configuratie maken). Dus standaard zal een verbinding die in een assemblage is geïntegreerd, deze offset-parameter op 0 hebben staan en kan worden gewijzigd. de enige PB is als u in dezelfde assemblage dezelfde verbinding meerdere keren gebruikt en u verschillende offsetwaarden tussen deze verbindingen wilt.

2 U kunt een reactie maken door de parameter "configuratie" als invoer te selecteren in de grafiek onder de tabel. Maar de parameters worden geassocieerd met de reactie , dus ze kunnen niet handmatig worden gewijzigd, tenzij u het reactiescript invoert.

Hallo en bedankt voor je antwoord!

Dat is precies waar ik naar op zoek was, ik heb een reactie gemaakt waarmee ik een gelijkheid kan maken tussen een parameter uit de parametertabel en mijn parameter die voor één keer aanpasbaar blijft en geen verband houdt met de tabel. Voor de begrenzing heb ik een waarschuwing van het type "bericht" gemaakt wanneer de toegestane waarden worden overschreden.

PS: Sorry voor de vertraging bij het antwoorden.

1 like