Solidworks ePDM-boom

Hallo allemaal

Ik gebruik Solidworks in combinatie met ePDM en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de weergave van de boom van een assembly te beheren om de onderdeelnaam (nummer gegenereerd door ePDM) te vervangen door een aangepaste eigenschap (bijvoorbeeld).

Inderdaad, voor grote assemblages is een boomstructuur van onderdelen die met nummers worden aangeduid niet erg praktisch...  De oplossing die ik heb gevonden is om de configuraties te hernoemen (voorbeeld hieronder).

Als je een eenvoudigere oplossing hebt, of een andere manier van werken, dan ben ik er helemaal voor!

Bedankt

Guillaume.

Arborescence Solidworks

Ik weet niet zeker of het erg verstandig is als EPDM zijn cijfers genereert

het is sappig zodat hij zijn weg kan vinden TOCH?

Maar als elke kamer zijn eigen persoonlijke eigendommen heeft, moet u weten waar het mee overeenkomt

@+

Hoi gt,

Voor alle duidelijkheid, ik probeer niet de functie van ePDM te wijzigen, ik wil gewoon iets anders weergeven dan de onderdeelnaam (ePDM-nummer), wat naar mijn mening niet praktisch is om snel een onderdeel te vinden op een grote assemblage.

Hallo

Solidworks gebruikt de recordnaam voor de boom (ongeacht of je ePDM hebt).

Het is mogelijk om de naam te wijzigen (eigenschappen op het betreffende bestand en vervolgens de naam van het onderdeel), maar in ocntre moet dit handmatig worden gedaan.

Hiervoor moet u in de algemene opties (extrne references) "Update componentnamen bij het vervangen van documenten" uitvinken.

Als u een andere manier van werken wilt, moet u de werking van uw PDM herzien en de referentie gebruiken waar deze moet worden gebruikt, maar niet noodzakelijkerwijs op de bestandsnaam.

1 like

Hallo Cyril,

Dank u voor dit antwoord.

Als ik het goed begrijp, is het onmogelijk voor solidworks om iets anders te gebruiken dan de naam van het onderdeel voor zijn boomstructuur?

Is het op het niveau van de ePDM mogelijk om de uniciteit van een onderdeel anders te beheren dan door een naam (nummer) toe te kennen?

Heb je een andere manier van werken die ik als inspiratie kan gebruiken om de ePDM aan te passen?

Bedankt

Guillaume

Hallo

In de kofferbak is het mogelijk om het unieke van een variabele door te nemen (in dit geval de referentie, maar ik denk dat het al het geval moet zijn). Het heeft hetzelfde effect op de bestanden, maar het voorkomt geen dubbele namen in de verschillende mappen van uw kluis (wat in feite is wat er in het algemeen gebeurt, of u zich nu op een kluis bevindt of op een eenvoudige klassieke opslagruimte).

De 'componentbeschrijvingen' kunnen naast de bestandsnaam en configuratienaam ook in Soldworks worden weergegeven. (klik op de boom en ga naar 'bekijk boom')

Gek genoeg lijkt het heel erg op wat je nodig hebt :-)

4 likes

Bedankt voor al deze antwoorden,

Inderdaad, froussel is wat ik zocht! Jammer dat we geen andere aangepaste eigenschap kunnen selecteren... "Beschrijving" is voldoende!

Bedankt.

U kunt kiezen wat u wilt weergeven door met de rechtermuisknop op de assemblage in de boom te klikken, de boom te bekijken en daar kunt u de naam van de component uitvinken en kiezen wat u wilt weergeven.

Ik heb de aanduiding van onze onderdelen toegevoegd aan de naam van de kamer (dubbele weergave, maar je kunt alleen de beschrijving weergeven als je wilt)

Je kunt een aangepaste woning kiezen, maar ik weet niet hoe mijn collega dat bij ons heeft gedaan.

arborescence.jpg
1 like

Ik ontdekte, om een aangepaste eigenschap als beschrijving weer te geven, moet je naar de optieoptie van het systeem gaan en in het algemene tabblad in aangepaste eigenschap kiezen die als beschrijving wordt gebruikt, de gewenste eigenschap.

proprietee_personalisee_comme_description.jpg
1 like

Super! Mijn boomstructuur begint ergens op te lijken! :)

Aan de andere kant, vreemd als ik naar de opties ga: ik heb geen voorstel voor aangepaste eigenschappen om "beschrijving" te vervangen...  

Het voorstel om de naam te verbergen en de beschrijving te tonen past in ieder geval perfect bij mijn toekomstige ontwerpen!

De optie kan anders zijn op de nieuwe versies Ik ben in sw 2014