Als onderdeel van mijn bedrijf wordt mij gevraagd om familietabellen om te zetten in vergelijkingen in SolidWorks. Ik heb echter een probleem: sommige van de resulterende waarden eindigen op 0,33, maar ze worden automatisch afgerond op 0,5.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om hetzelfde gedrag rechtstreeks te verkrijgen via vergelijkingen in SolidWorks.
Ik merkte dat het mogelijk is om naar boven of naar beneden af te ronden, maar ik kon geen optie vinden om systematisch naar boven af te ronden op de dichtstbijzijnde 0,5 .
Dan is het antwoord " Ja maar nee ", of " Nee, maar ja ". In de vergelijkingen is de afrondingsfunctie niet beschikbaar. Maar door het gehele deel ( int() functie te extraheren en het decimale deel te behandelen met een " if " functie, is het mogelijk om tot het gewenste gedrag te komen.
In feite de syntaxis: IIF(X-int(X)<0,5; Int(X); IIF(X-int(X)>0,5; Int(X)+1; Int(X)+0.5)).
Bedankt voor je antwoord, na onderzoek en testen ben ik erin geslaagd een formule te vinden die naar boven afrondde op de dichtstbijzijnde 0,5, maar niet op de top 0,5.