Hoi allemaal.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de uitkomst van een vergelijking af te ronden.
Bij voorbaat dank.
Hoi allemaal.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de uitkomst van een vergelijking af te ronden.
Bij voorbaat dank.
Hallo
Het is mogelijk om de vergelijking af te ronden op het hele getal, voeg gewoon een functie toe in het vak van de kust.
Ik zal je een foto plaatsen voor de duidelijkheid.
Ik zal je een foto toevoegen voor de definitie van de functies die te vinden zijn in de Solidworks help.
Hallo paille1384.
Ik heb deze functie inderdaad gevonden, maar het retourneert het hele getal, dat is het al.
Maar nog niet precies genoeg, zou ik graag naar boven of naar beneden willen afronden naar de volgende 0,5.
In ieder geval bedankt voor je hulp als er geen antwoord meer is, ik zal je een resoluut antwoord geven.
Bedankt
Goedenavond, waar wordt dit resultaat voor gebruikt?
En stuur het resultaat van deze vergelijking terug naar een heuvel die vervolgens kan worden afgerond op 1/10e.
Hallo, een beetje presicion kan inderdaad nuttig zijn.
Dus in de vergelijkingen via de dimensies van mijn deel bereken ik de ontwikkeling ervan, wat ik wil is dit resultaat integreren in een notitie als "het ontwikkelde is... " dus de notitie wordt bijgewerkt volgens het onderdeel.
Dus ik zet deze variabele in een eigenschap en vervolgens integreer ik deze in mijn notitie.
Daar ga je.
Bedankt
Als ik er dieper over nadenk, denk ik dat het niet mogelijk zal zijn, een afgeronde variabele is niet echt een variabele meer.
Teken een lijn buiten het formaat van de tekening, dimensioneer deze met behulp van de variabele, beheer de weergave van het aantal decimalen van de dimensie, integreer de dimensie in de notitie.
@stefbeno is het niet mogelijk om te beoordelen op basis van een variabele in het MEP, in ieder geval onder SW 2014.
Hallo, ik heb misschien een oplossing als ik alles goed heb begrepen.
Het doel is om een variabele te maken die u vervolgens in eigendom plaatst en ten slotte dat u een notitie in uw MEP plaatst, afgerond op 0,1. Dus dit alles weet je blijkbaar wel te doen.
Dus voor de oplossing die ik voorstel, is om een constructielijn in je schets te maken die je meet en dat je de vergelijking met je variabele plaatst om je resultaat te krijgen, en als je dan je dimensie selecteert, kun je deze afronden op 0,1.
Uiteindelijk creëer je een woning met deze kust en dat is het.
Ik stuur je mijn voorbeeld.
Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen en dat het je zal helpen.
Fijne dag.
Hallo
Ik ben hier al lang na het debat, maar ik heb mezelf toevallig dezelfde vraag gesteld. Omdat ik niet graag met rondjes in de tekening speel (het kan lastig zijn voor degenen die het plan later wijzigen), heb ik gezocht naar een andere manier die als volgt is:
Er is een round() functie in de vergelijkingseditor die afrondt op het dichtstbijzijnde gehele getal. Om af te ronden op 1/10, rondt u eenvoudig de af te ronden waarde af op het gehele getal vermenigvuldigd met 10 en deelt u het resultaat door 10.
Voorbeeld: =afronden("D6@Esquisse3"*10)/10