Mechanisch gelaste artikelen met 2 lichamen die alleen door boren worden onderscheiden

Wanneer ik een mechanisch gelast onderdeel maak, en ik maak een lijst met onderdelen, somt Solidworks alle lichamen op en groepeert deze allemaal.

Mijn vraag is simpel: kunnen we onder hetzelfde artikel twee stukken laten verschijnen die geometrisch identiek zijn, maar één met een gat?

Want op dit moment heb ik 2 verschillende lichaampjes terwijl er maar één piercing is die verandert...

(PS: ik wil graag configuraties vermijden)

1 like

Hallo

Ik was van plan om te praten over configuratie tot je laatste zin...

Misschien door het gat in een bovenstuk te maken

4 likes

Ben het eens met Tomalam, door het maken van het gat in de SW-assemblage zou niet het verschil moeten maken tussen uw onderdelen, het probleem is dat het gat alleen op het montageplan zal verschijnen! Pas op voor vergeetachtigheid!!

5 likes

Helaas blijft de configuratie de beste manier om uw 2 kamers te differentiëren.

Daar is deze tool voor gemaakt! =)

1 like

Niets weerhoudt u ervan om uw gelaste lichaam (die met een gat) in de rugleuning van de carrosserie (zonder gat) te schuiven .

4 likes

Als je een blanco maakt door alle gaten te verwijderen, zou het moeten werken

en daarnaast een boormap voor het net

@+ ;-))

2 likes

Als u absoluut een configuratie wilt vermijden, is de @flegendre oplossing geschikt!

1 like

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Weldment_Cut_Lists.htm?id=b0ff6d96d07b4db1adbfc5d924b92d87

Met deze link is alles aanwezig

Een kenmerk uitsluiten van de lijst met gelaste onderdelen:

1. Klik met de rechtermuisknop op de functie.

2. Selecteer Uitsluiten uit de lijst met gelaste onderdelen. 

De volgende keer dat u de lijst met gelaste onderdelen vernieuwt, wordt de functie uitgesloten. Als u een functie wilt opnemen die eerder was uitgesloten, klikt u met de rechtermuisknop en selecteert u
     Toevoegen aan lijst met gelaste onderdelen.

@+ ;-))
1 like