Solidworks beperkte assemblage

Hoi allemaal

Ik heb een native solid step bestand ontvangen dat ik gebruik onder solid.

Dit bestand is een samenstel van componenten, ik heb alle componenten in mijn boomstructuur, maar ze hebben geen beperkingen.

Is het mogelijk om deze assemblage met alle componenten vast te houden, zonder me zorgen te maken over de beperking van elk van hen, ik moet het als basis voor een project gebruiken.

Ik heb gezocht, ik heb niet gevonden...

Bij voorbaat dank,

Trouwens

Uw site is geweldig, ik kom er elke dag naartoe, het is een aanzienlijke bron van reacties.

2 likes

Goedenavond

Wanneer we een neutraal assemblagebestand openen (STEP, IGES, Paradolid,...) kunnen we de oorspronkelijke beperkingen niet terughalen.

Om een bruikbare assemblage te hebben zonder het risico van het verplaatsen van de componenten, doen we ofwel alle beperkingen één voor één opnieuw om een functioneel geheel te verkrijgen, ofwel repareren we alle componenten! Om dit te doen, selecteert u alle componenten (klik op het eerste element van de boom + Shift-klik op het laatste) met de rechtermuis/vaste klik. Uw componenten die voorheen werden voorafgegaan door een (-) die "underconstrained" betekent, hebben nu een (f) die "fixed" betekent. Er zal dus niets bewegen.

9 likes

Hallo en merce voor uw complimenten.

+1 voor Benoit ;) Het is de gemakkelijkste manier!

6 likes

naast onze vriend @ Benoit

Nog een walkthrough Sla uw vergadering gedeeltelijk op

Daar worden alle componenten bevroren

Goedenacht

@+

8 likes

Dank u Benoit.LF en gt 22 de twee oplossingen komen overeen met mijn behoeften.

De eerste zal behouden blijven, alleen omdat de tweede mijn volume omzet in een oppervlak, dat ik het oppervlak niet ken omdat ik het niet gebruik.

Tot gauw

3 likes

Als de gt22-oplossing meer geïnteresseerd is in het principe van het hebben van slechts één bestand, zijn er bij het opslaan in sledprt opties beschikbaar: buitenvlakken, buitencomponenten of alle componenten. Standaard slaat SolidWorks op met de 1e optie als je niet kiest. Je krijgt dus oppervlakken. Als u een van de laatste 2 selecteert, krijgt u volumes.

Te bezien afhankelijk van de grootte van de originele assemblage , maar als je grote assemblages zou gebruiken (enkele honderden onderdelen bijvoorbeeld voor een complete machine) vind ik de onderdeelregistratie-oplossing zwaarder in belasting in vergelijking met een assemblage.

5 likes

@joselito,

Vergeet niet om uw antwoord te valideren voor @Benoit.LF of @gt22

1 like

Een kleine extra tip:

Om alle componenten te selecteren, kunt u de sneltoets Ctrl + A gebruiken

1 like