Hallo
Wie gebruikt top-down assemblage (in context) in hun bedrijf?
Bedankt
Alan
Hallo
Wie gebruikt top-down assemblage (in context) in hun bedrijf?
Bedankt
Alan
Af en toe een beetje, waarom?
Ik geef er de voorkeur aan om de kamer te openen en te bewerken, maar soms heb ik geen keuze
Hallo
Ik gebruik het ook van tijd tot tijd, het hangt af van het type montage.
Het is een poll in feite:D :p ^^
Hallo
Ik gebruik het om rommel te herstellen en dan de voltooide kamer verbreek ik de link om de kamer onafhankelijk te maken.
Moge de kracht met je zijn.
Fijne Feestdagen.
Hallo
zoals OBI WAN, maar soms behoud ik de links indien nodig deelevolutie in de context (voor kleine assemblages).
Fijne feestdagen ook.
Ja @Bart, een soort peiling.
Met een paar vragen in het verschiet.
;]
Behalve om de posities van de gaten van de ene kamer naar de andere te herstellen zonder meerdere keren heen en weer te gaan, vermijden we: Ik merkte dat het de neiging had om SW te crashen.
Een collega en ik werkten aan hetzelfde project: hij had de neiging om veranderingen aan te brengen in de context en ik opende de kamer om aan te passen: hij crashte regelmatig, ook al was zijn machine nieuwer en efficiënter.
Ik zie dat niemand deze tekenoptie systematisch gebruikt.
eerder op ad-hoc basis, om een deel van het ontwerp te vereenvoudigen.
En zoals @stefbeno zegt, kan het snel "zwaar" worden als de montage alleen met schakels wordt gedaan.
Persoonlijk zie ik de studie in de context als een soort "ontwerp", waarbij het dan de voorkeur verdient om de onderdelen te verbouwen en een klassieke bottom-up assemblage te maken.
Theoretisch zou dit de juiste methode zijn, het probleem is dat de onderdelen moeten worden gerenoveerd, de bespaarde tijd wordt onbeduidend of zelfs negatief.
Hallo Alain,
Van tijd tot tijd gebruiken we het ook, maar voor sommige recente assemblages hebben we het volledig gedaan.
Voor baffles van verschillende afmetingen veranderen we bijvoorbeeld de 3 zijden (hoogte, breedte, dikte)
En alle vellen passen zich aan de "skelet" -schets aan.
Hetzelfde als Fab camp, ik gebruik assemblage in de context om een enigszins kromme hopper te maken die kan evolueren naar een studiedebet. Ik teken het binnenste sjabloonblok en dan maak ik mijn vellen op hun plaats, zodat als ik mijn blok vergroot, de verschillende vellen zichzelf vergroten.
Anders vermijd ik zoveel mogelijk, want als je een onderdeel verandert, kunnen anderen evolueren en als je niet weet hoe het is ontworpen, kan dat al snel hoofdpijn opleveren. Vooral als de deal al is gelanceerd en u slechts een wijziging wilt aanbrengen op één onderdeel en niet op alle afhankelijke.
We gebruiken de assemblage in de context voor al onze mechanisch gelaste klephuizen.
Door alle onderdelen van de assemblage virtueel te zetten is het beste: eenvoudige kopie van de assemblage en de tekening ervan, we controleren alles via een 3D-schets in de assemblage. dus het is kinderspel om een DN100-lichaam te krijgen om het in DN400 te veranderen als je het aantal/de vorm van de onderdelen niet verandert.
Aan de andere kant zijn onze onderdelen virtueel en hebben ze geen leven buiten de assemblage en de bijbehorende tekening.
Het wordt sterk afgeraden als u uw onderdeel in X-assemblages gebruikt (omdat het slechts wordt gecontroleerd door een van de assemblages die het gebruikt: zeer hoog risico op het monitoren van updates en bijbehorende montageproblemen...)
In veel gevallen heb ik gezien dat externe referenties worden misbruikt, of wanneer het niet nodig is...
Het is een functie die Solidworks zeer snel verzadigd maakt (zoals propeller of zware herhaling,...)
Heel vaak, met andere methoden om de schetsen in de kamers te maken
+ het oordeelkundig gebruik van basisplannen, om symmetrische constructies in de kamers te hebben
+ bouwgeometrie toegevoegd om beperkingen op te leggen in ASM's
= het mogelijk maken om het zonder externe referenties te doen.
En dan een "dynamische" externe referentie achterlaten wanneer de posities zijn vastgesteld, is het verliezen van middelen, soms veel voor niets... (vergrendelen-ontgrendelen)
Daarna als de context zich er echt voor leent, ja ik gebruik externe referenties.
Er is een optie om externe referenties met meerdere contexten te kunnen gebruiken, denk ik, maar ik heb het nooit hoeven gebruiken.
Daarna moet je weten waar je uiteindelijk heen wilt, hoe ver je wilt monteren, voor sommigen is een onderdeel met al zijn details het hoogste niveau, voor een ander zal ditzelfde onderdeel slechts als een moer op het hoogste niveau zijn.