Dynamische assemblage

Hallo allemaal ,

Ik heb een esthetisch probleem tijdens mijn montage, dit probleem kan een direct gevolg hebben op de functionaliteit van het systeem.

Ziezo, mijn assemblage bestaat uit een vast deel (chassis) en een bewegend deel (plaat) dat een traject volgt. Ik moet absoluut de wielen van het  dienblad beperken totdat ze in contact komen met de vloer zonder de translatiebeweging van het dienblad te blokkeren... De zwenkwielen moeten over de vloer glijden. Ik heb een foto geplaatst om dit alles een beetje te ondersteunen^^

Na verschillende tests van hoekspanningen, tangenties en andere fantasieën van allerlei aard, kan ik niet de juiste functie vinden om het echte resultaat weer te geven. 

Is er een functie die deze beweging kan simuleren?

Ik wil dit resultaat niet krijgen door de tool "een onderdeel verplaatsen > botsingsdetectie" te gebruiken

encastrement_coulissant.docx

Hallo

Je hoeft alleen maar het uiterste deel van de lade een punt te geleiden met een spline. De spline beschrijft het werkelijke traject van uw dienblad in het echte leven. Het wordt aanbevolen om de spline uit één stuk te maken.

Vriendelijke groeten

2 likes

Het is inderdaad een oplossing, ik had graag de volumes beperkt door de botsing en niet door een schets, maar het werkt inderdaad. Bedankt

1 like

kleine problemen... het podium en nu wordt het al geleid door een schets die zijn baan op het vaste chassis simuleert.

Het zou daarom nodig zijn om het bewegende deel te beperken met twee zeer verschillende banen. de tweede zou de baan van mijn wielen op de grond simuleren,  hoe ik deze tweede schets moet maken zonder de eerste te beperken, ik heb geen ander element om het te begeleiden ... :') 

In feite werkt uw systeem in 2 fasen, dus u zult 2 configuraties moeten maken:
- "In de lucht" fase
- Fase van de grond.
Normaal gesproken zou je in staat moeten zijn om elk van deze configuraties mechanisch te beperken (zonder trajecten te doorlopen).

Normaal gesproken wordt dit type platform altijd op rails en met een push-pull met één of twee hydraulische cilinders geleid. Een kantelcilinder en een vooruit-achteruit rijdende cilinder.

Als je de hele kinematica met schetsen wilt doen, is dat mogelijk, maar in dit geval moet je redeneren vanuit de beperkingen van de montage. In het geval van diepladers is het de kantelcilinder die ervoor zorgt dat deze de grond raakt, en vervolgens de voorwaarts-achterste rijcilinder die het platform naar het wiel duwt.

De afstelling wordt gedaan door de ophangingen van de vrachtwagen en door een permanente verandering van de helling door de bestuurder. In uw voorbeeld kunt u de ophanging misschien niet simuleren, maar met gratis verticale geleiding zijn de vertegenwoordigers het is mogelijk.

U moet in staat zijn om hoeklimietbeperkingen in te stellen, wetende dat dit mogelijk is in cumulatie van meerdere.

Gepost uw ASM dat we kijken naar de bestaande beperkingen.

1 like

Het is een systeem met een enkele cilinder, deze cilinder is bevestigd op het platform en het vaste frame. Het is ook gemonteerd in een spil zodat er maar één cilinder kan worden gebruikt. Het dienblad wordt op een dia geleid

assemblage_complet_6955.sldasm

Ik weet van tevoren dat mijn beperking van de raaklijn tussen de wielen van het perron en de rail die ze geleidt, niet goed is. Ik heb het op de achterkant gezet zodat het ergens op zou kunnen lijken

Voor je montage moet je een take-away compositie maken of een go in een ZIP-bestand verpakken omdat je ASM onbruikbaar is zoals het is.

Naar alles'

1 like