Ik heb een samenstel gemaakt, van een scharnier met twee componenten, mijn twee componenten worden niet geblokkeerd door een beperking, ze draaien goed langs de as van het scharnier, maar als ik dit samenstel invoeg, in een samenstel dat ik flexibel maak, zit het altijd vast in rotatie.
Wanneer u een subassemblagemerk maakt, is het standaard rigide. Binnen de bovenliggende assemblage werkt de subassemblage als een enkele eenheid en bewegen de componenten niet ten opzichte van elkaar. Wel kun je subassemblages flexibel maken. Het is dan mogelijk om de afzonderlijke componenten van de subassemblage binnen de bovenliggende assemblage te verplaatsen.
Deze functie is handig wanneer u componenten van een zuigeronderdeel naar een motorsamenstel wilt verplaatsen. U kunt afzonderlijke zuigercomponenten verplaatsen terwijl ze gegroepeerd blijven in een subassemblage.
Let op de volgende punten met betrekking tot flexibele subassemblages:
Beperkingen
De beperkingen van een flexibele subassemblage worden gelijktijdig met die van de bovenliggende assemblage opgelost. Daarom verandert het verplaatsen of roteren van een onderdeel van een deelmerk niets aan de beperkingen van het halffabrikaat of het bovenliggende onderdeel. Een component beweegt alleen binnen de grenzen van de vrijheidsgraden die aan zijn beperkingen zijn toegekend.
Meerdere keren
U kunt meerdere exemplaren van het submerk invoegen in dezelfde configuratie van het bovenliggende merk. Sommige voorvallen kunnen rigide zijn en andere flexibel; De componenten van de subassemblage van de verschillende gebeurtenissen kunnen verschillende posities hebben.
Klik in de FeatureManager-ontwerpstructuur op een subassemblagemerk en selecteer Componenteigenschappen .
Selecteer in het dialoogvenster onder Oplossen als de optie Flexibel en klik op OK.
Flexibel is niet beschikbaar voor lichtgewicht subassemblages.
In het dialoogvenster Componenteigenschappen kunt u andere eigenschappen van het deelmerk wijzigen. Als u alleen het halffabrikaat flexibel wilt maken, klikt u op Halffabrikaat flexibel maken op de contextwerkbalk.
In de FeatureManager-ontwerpstructuur neemt het pictogram de vorm aan om aan te geven dat het submerk flexibel is.
Schakelen tussen flexibele en stijve toestanden
U kunt schakelen tussen de flexibele en stijve toestanden voor subassemblages van de hotbar voor subassemblages.
Om een stijve subassemblage flexibel te maken:
Open een assemblage die een stijve subassemblage bevat.
Klik in de FeatureManager-ontwerpstructuur op het stijve halffabrikaat en klik vervolgens op Deelmerk flexibel maken . Als u een halffabrikaat flexibel stijf wilt maken, selecteert u het halffabrikaat en klikt u op Halffabrikaat stijf maken .
U kunt ook klikken op Flexibel of Stijf (werkbalk Assemblage).
Voor modellen met meerdere configuraties is het volgen van deze methode alleen van invloed op de actieve configuratie.
U moet weten dat de flexibele functie een beetje grillig is in het geval van een subassemblage die is opgenomen in een assemblage zoals beschreven door GT22
Je moet terug naar de stijve modus en dan weer naar flexibel de subassemblage zodat deze weer flexibel wordt.
Deze disfunctie voedt me al jaren, zoals de jonge mensen zeggen.