Taps toelopende penassemblage

Hallo en goed weekend

Wat is de beste procedure om een klemming te maken van twee platte platen die zijn vastgezet met een taps  toelopende pen (1:50)?

Vooral:

Hoe maak je een conisch gat (1:50)  in beide delen?

Ik kon de taps toelopende pennen en positiepennen (tapeinden)  niet vinden in de gereedschapskist? 

Bedankt 

Claude

3 likes

Hallo

Van mijn kant zou ik de montage maken met de 2 flats en de pin zonder het gat, zodat alle onderdelen beperkt zijn. Dan zou ik een schets maken in de assemblage met behulp van een vlak van de taps toelopende pin en de pin in de schets omzetten en een lijn in het midden van de schets trekken om deze in 2 te snijden en aan te passen, dan zou ik een materiaalverwijdering doen met omwenteling en de functie doorgeven aan de onderdelen.

Manu

1 like

In het idee is de oplossing van @manu67 de juiste om er niet te veel moeite mee te doen.

Maak het pengat en maak de pin "in context" van een assemblage.

Het enige minpunt is dat de pin dan afhankelijk is van de montage. Dit hoeft geen probleem te zijn. Als dat niet het geval is, verbreekt u de verwijzingen naar de assembly of maakt u een nieuwe pin die identiek is aan de pin  die in de assembly is bestudeerd en vervangt u deze.

1 like

Ik denk dat je Alain verkeerd hebt begrepen. Ik kan me de speld niet voorstellen; Het komt uit de gereedschapskist. Ik gebruik het alleen om materiaal door een revolutie te verwijderen.

1 like

voor mij geef ik er de voorkeur aan om de pin in revolutie te maken en deze gedeeltelijk op te slaan

Zodra deze pin is gemaakt, plaats ik hem met een Booleaanse bewerking in de assemblage en verwijder ik het onnodige volume

@+ ;-)

1 like

Oeps, ik dacht dat hij de pin in de gereedschapskist had gevonden....

Hier is de link voor de credits in traceparts:

http://www.tracepartsonline.net/(S(0tdledgg4bd0ujcc5hgxv1gp))/content.aspx? SKeywords=pin+conisch&SDomain=3&st=4&sa=0&Class=TRACE&clsid=%2FROOT%2F&ttl=Classificatie+I.C.S.+TraceParts

SORRY....

1 like

Bedankt voor je oplossingen
een andere (teken de schets hieronder):

Invoegen - Schets
Teken een cirkel.
Hulpmiddelen - Schets Entiteit - Cirkel
Prik het materiaal door.
Inbrengen - Materiaalafname - Extrusie
Kies het oppervlak op het onderdeel.
Stel de eindconditie in op eenogig.
Pas de diepte aan.
Klik op Concept aan/uit en voer de hoekmeting in.