Van mijn kant zou ik de montage maken met de 2 flats en de pin zonder het gat, zodat alle onderdelen beperkt zijn. Dan zou ik een schets maken in de assemblage met behulp van een vlak van de taps toelopende pin en de pin in de schets omzetten en een lijn in het midden van de schets trekken om deze in 2 te snijden en aan te passen, dan zou ik een materiaalverwijdering doen met omwenteling en de functie doorgeven aan de onderdelen.
In het idee is de oplossing van @manu67 de juiste om er niet te veel moeite mee te doen.
Maak het pengat en maak de pin "in context" van een assemblage.
Het enige minpunt is dat de pin dan afhankelijk is van de montage. Dit hoeft geen probleem te zijn. Als dat niet het geval is, verbreekt u de verwijzingen naar de assembly of maakt u een nieuwe pin die identiek is aan de pin die in de assembly is bestudeerd en vervangt u deze.
Ik denk dat je Alain verkeerd hebt begrepen. Ik kan me de speld niet voorstellen; Het komt uit de gereedschapskist. Ik gebruik het alleen om materiaal door een revolutie te verwijderen.
Bedankt voor je oplossingen een andere (teken de schets hieronder):
Invoegen - Schets Teken een cirkel. Hulpmiddelen - Schets Entiteit - Cirkel Prik het materiaal door. Inbrengen - Materiaalafname - Extrusie Kies het oppervlak op het onderdeel. Stel de eindconditie in op eenogig. Pas de diepte aan. Klik op Concept aan/uit en voer de hoekmeting in.