Hoi allemaal.
Ik heb je hulp nodig. Ik werk in een bedrijf dat keukens op maat maakt. Dit betekent dat de keukenmodules min of meer hetzelfde zullen zijn, maar dat de afmetingen zullen veranderen.
Nu wil ik een bibliotheek maken met alle modules die we kunnen maken. En als ik een bestelling heb, moet ik een "pack and go" doen en de montage opslaan in mijn nieuwe map en de montage bewerken met de afmetingen van de aanvraag.
Hiervoor dacht ik eraan om de assemblage te tekenen met behulp van de top-down methode, op deze manier worden alle stukken van mijn assemblage met elkaar verbonden.
Maar om het gemakkelijker te maken voor toekomstige bestellingen, denk ik dat het beter is om ook vergelijkingen toe te voegen (voor lengte, breedte, enz.).
Maar ik heb geen idee hoe ik de vergelijkingen voor dit soort assemblage moet maken.
Ben ik duidelijk genoeg?
Hartelijk dank.
Goedenavond
De oplossing van het pakket en Go lijkt mij een pijn in de kont!
Tenzij je een verlenging voor elke nieuwe zaak en pack and go daadwerkelijk toestaat.
Waarom de uitbreiding! Want als je pech geen perfecte afdichting tussen je bestanden hebt, zal het, zodra je de afmetingen van een meubelstuk verandert, gevolgen hebben voor alle dingen die je opnieuw zou kunnen openen, want zelfs niet de doos.
Aan de andere kant, als je een extensie plaatst, wordt deze bevroren voor dit geval en als je een meubelstuk voor een andere behuizing krijgt, moet je het hernoemen met een kopie (opslaan als ==> Een kopie opslaan met een nieuwe naam).
Het hangt allemaal af van de variabiliteit van het meubilair.
Persoonlijk zou ik teruggaan naar het hernoemen van de meubels die in een ASM zijn geplaatst in naam van het bedrijf van de "tartequiche" -klant, zodat er geen risico is om door elkaar te worden gehaald.
Dit is wat ik doe voor de verschillende iteraties van een ietwat complex prototype, waardoor ik de verschillende evoluties van dit laatste kan behouden.
Mijn collega's geven je nog meer supertoffe oplossingen!
Vriendelijke groeten
Hallo
Soms maak ik meubels op maat op basis van een model met een vergelijking.
Het verschil aan mijn kant is dat ik werk in plaatwerk en dus in meerdere carrosserieën (volledig roestvrijstalen meubels in gevouwen plaatwerk voor professionele keukens).
Als ik de buitenafmetingen van het meubel verander, volgt alles...
Voor keukenkasten lijkt de door @Zozo_mp genoemde methode mij relevant (persoonlijk zou ik hetzelfde doen...).
Anders, zonder te willen adverteren en niet te weten wat uw investeringsplannen zijn, verspreidt het bedrijf Eficad een nogal mooie software die integreert met SW: SwoodDesign.
Hiermee kunt u uw dozen van A tot Z configureren met hardware-integratie en bewerkingsbeheer met SwoodCam.
Vriendelijke groeten.
Dat is precies wat ik wil doen. Wanneer u de buitenafmetingen van het meubel verandert, moet alles volgen. En hoe ontwerp je de meubels? Vergadering?
Ik vergat te vermelden dat onze benodigdheden gemaakt zijn van roestvrij staal. We tekenen in plaatwerk
Hier is een klein voorbeeld, vrij eenvoudig om te beginnen...
simpletructube. SLDPRT (906.4 KB)