Solidworks montage: hoe geef je een set?

Hallo

Ik ben een beginner op Solidworks en ik ben het modelleren van een houten frame voor een vintage auto, ik ontdekte dat om onder druk te zetten, je precies 3 cijfers na de komma (mm) moest zijn.

Ik heb zo'n precisie niet nodig, kunnen we de foutmarge veranderen in bijvoorbeeld 2 cijfers achter de komma of gewoon op de mm...

Het zorgt ervoor dat ik veel tijd verspil aan al deze precisie...

Bij voorbaat dank,

Hello@mickauzet

Precisie is niet nodig omdat het geen invloed heeft op de beperkingen. De beperkingen zijn tussen twee partijen.

De speling wordt alleen in specifieke gevallen gebruikt, bijvoorbeeld voor een pen en een slede of voor spanningen in een sleufgat als een werkstuk in het sleufgat glijdt. Maar voor gewone beperkingen is er geen precisie nodig.

Als je denkt dat ik het niet heb begrepen, kun je dan een screenshot maken van de zaak die je dwars zit.

Vriendelijke groeten

1 like

Toch staat het op 0, twee cijfers achter de komma

exemple2.png

Ik wil de twee stukken graag aan het verticale stuk bevestigen... maar er is een ketellapper....

exemple.png

Rechteraanzicht met topbeperking (één punt)

exemple3.png

SW houdt niet van, om niet te zeggen haat, overspanning.
Je voorste boog zal dus worden beperkt via een coaxialiteit op een van de rondingen van een van de pennen, een parallellisme tussen 2 platte vlakken en een beperking tussen een hoekpunt van de wapening en het gezicht van het "rechtsachter" stuk.
Als u op zoek bent naar andere leidingen, zal SW een fout aangeven vanwege het feit dat uw "rechtsachter" stuk gebogen is. Dan zou je eens moeten kijken hoe je de gaten in deze kamer hebt gemaakt.

1 like

Hallo Mick

Ik ben van mening dat we niet de fout moeten maken om te veel beperkingen op te leggen, omdat het nutteloos is vanuit het oogpunt van het tekenen en monteren van de subassemblages. Simpelweg omdat je niet in het echt bent of een kamer iets kan buigen als dat nodig is.