Solidworks montage: hoe geef je een set?

Hallo

Ik ben een beginner op Solidworks en ik ben het modelleren van een houten frame voor een vintage auto, ik ontdekte dat om onder druk te zetten, je precies 3 cijfers na de komma (mm) moest zijn.

Ik heb zo'n precisie niet nodig, kunnen we de foutmarge veranderen in bijvoorbeeld 2 cijfers achter de komma of gewoon op de mm...

Het zorgt ervoor dat ik veel tijd verspil aan al deze precisie...

Bij voorbaat dank,

Hello@mickauzet

Precisie is niet nodig omdat het geen invloed heeft op de beperkingen. De beperkingen zijn tussen twee partijen.

De speling wordt alleen in specifieke gevallen gebruikt, bijvoorbeeld voor een pen en een slede of voor spanningen in een sleufgat als een werkstuk in het sleufgat glijdt. Maar voor gewone beperkingen is er geen precisie nodig.

Als je denkt dat ik het niet heb begrepen, kun je dan een screenshot maken van de zaak die je dwars zit.

Vriendelijke groeten

1 like

Toch staat het op 0, twee cijfers achter de komma

exemple2.png

Ik wil de twee stukken graag aan het verticale stuk bevestigen... maar er is een ketellapper....

exemple.png

Rechteraanzicht met topbeperking (één punt)

exemple3.png

SW houdt niet van, om niet te zeggen haat, overspanning.
Je voorste boog zal dus worden beperkt via een coaxialiteit op een van de rondingen van een van de pennen, een parallellisme tussen 2 platte vlakken en een beperking tussen een hoekpunt van de wapening en het gezicht van het "rechtsachter" stuk.
Als u op zoek bent naar andere leidingen, zal SW een fout aangeven vanwege het feit dat uw "rechtsachter" stuk gebogen is. Dan zou je eens moeten kijken hoe je de gaten in deze kamer hebt gemaakt.

1 like

Hallo Mick

Ik ben van mening dat we niet de fout moeten maken om te veel beperkingen op te leggen, omdat het nutteloos is vanuit het oogpunt van het tekenen en monteren van de subassemblages. Simpelweg omdat je niet in het echt bent of een kamer iets kan buigen als dat nodig is.

In jouw voorbeeld heb je twee insteekpennen die je met of zonder speling in elkaar kunt zetten (kijk naar de geavanceerde beperkingen). In feite hoeft u slechts één pengat te beperken met twee beperkingen (één penen en één om te voorkomen dat het insteekgat uit het gat komt).

Voor de topbevestiging is slechts één punt nodig om het rechter achterstuk te bevestigen. Net als in de bovenkant van  het "rechtsachter stuk" zien we geen bevestigingsstuk. Het enige dat u nodig hebt, is één beperking, van rand tot zijkant, d.w.z. een beperking van de afstand tot een deel van het dak.

Dus in uw geval voor het "rechter achterdeel" zijn drie of vier spelingsvrije beperkingen voldoende om uw onderdeel te repareren. 

Vergeet niet dat wanneer ze statisch zijn (type voertuigchassis), de spellen nutteloos zijn, behalve voor de toekomstige MEP.
Wanneer u een coaxiale beperking maakt tussen een 6-schroef en een 7-gat, heeft u een speling, maar de coaxiale spanning houdt er geen rekening mee omdat de schroef perfect gecentreerd zal zijn  (coaxiaal met het 7-gat). Het spel wordt alleen gebruikt door de redacteur zodat hij zonder al te veel moeite zijn werk kan doen.

Vriendelijke groeten

PS: Als u uw montage plaatst, kunnen wij u een diagnose geven van uw beperkingen en u indien nodig enkele tips geven ;-) voor uw beperkingen.

2 likes

Ja ja precies, ik zou gewoon graag het gat op één punt willen bevestigen, maar zelfs dat kan ik niet! Elk gat en gat zijn evenwijdig aan een vlak, dus normaal gesproken moet het goed zijn!! op de tweede versteviging na het spatbord en de rest zou ik ze gewoon visueel aanpassen....

Ik heb nog andere kleine vragen, uiteindelijk zou ik graag een persoon willen vinden die in het bezit is van een digitale freesmachine om de stukken op de freesmachine eruit te halen, heeft u adressen, iemand die mij een offerte kan geven met gestoomde as?

Zijn er voorwaarden waaraan moet worden voldaan bij de constructie? Zoals gewoon materiaal verwijderen of wat dan ook?

Bij voorbaat dank

Mick

Het mailen van uw assemblage zal u gemakkelijker kunnen helpen omdat ik aanneem dat u niet in onderhoud bent en geen toegang heeft tot de "Hot Line" van uw dealer.

Dit bespaart je tijd en je leert misschien dingen onderweg; ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

Na hetzelfde aan de achterkant begrijp ik niet waarom de tweede versteviging slecht valt als het hetzelfde is... En je kunt op het rechteraanzicht zien dat de twee uiteinden van de achterkant ter plekke evenwijdig zijn!

arriere.png
1 like

Hoe plaats ik de montage?

Goedenavond

In solidworks

1. Wanneer de assemblage is geopend Do ==> Bestand
  2. Samenstelling om mee te nemen (of Pack and go) afhankelijk van de versie die je hebt.
  3.  Vink alleen "opslaan in een ZIP-bestand" aan op het bureaublad of ergens anders waar u zeker weet dat u het gemakkelijk kunt vinden.
  4. Ga terug naar het forum en selecteer onder het antwoordbericht de optie Bladeren
  5. Selecteer het bestand en valideer
  6. Het duurt een paar seconden met een geanimeerde GIF (die eruitziet als een peristaltische pomp)  en het klassieke bericht, dat het bericht in orde is

Tot morgen ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Sorry voor de vertraging, hier is mijn bijgevoegde montage.

Vriendelijke groeten

assemblage_complet.zip

Hallo Mick

Ik begrijp je probleem.

Uw moeilijkheid komt voornamelijk voort uit de manier waarop u de beperkingen gebruikt en ik zou zeggen ongepast en vooral uit het feit dat u de onderdelen als mechanisch behandelt, terwijl we niet meer in de filosofie van een timmerman of een meubelmaker zitten.

U plaatst  bijvoorbeeld een beperkingsvlak waarop u een vierkantheid veroorzaakt die voorkomt dat u het onderdeel met een ander endoit verbindt.

Omdat je onderdelen slecht zijn ontworpen (het is hout van vorm, niet gemakkelijk), heb je een zekere flexibiliteit nodig in de montage, wat je "EEN SPEL" noemt, hiervoor moet je punt-punt of arrête_point of rand-rand links  gebruiken die je de flexibiliteit (het spel) geven die meubelmakers hebben bij het uitoefenen van hun kunst. Dat deed je voor het linksback stuk met het samenvallen tussen twee punten.

Ik ben bezig met het voorbereiden van een document dat u in de loop van de dag zult hebben en waarin een manier van werken wordt voorgesteld die u in staat zou moeten stellen uw doelen te bereiken in de geest van restauratie meubelmakerij.

Plukken

2 likes

hallo Mick

Hier is het beloofde document, als je de 2019-versie hebt, kan ik je het bestand terugsturen zodat je kunt zien hoe ik te werk ben gegaan.

Ik heb een PDF geplaatst omdat sommige van onze collega's geen WORD hebben. Als je het woord wilt, kan ik het je later sturen.

Kwaliteit en OUala ;-)

Vriendelijke groeten

restauration_camion_ancien.pdf
2 likes

Hallo, heel erg bedankt voor alles, het is informatie, dat ga ik vanavond proberen. 

Poltrone en bank