Hallo allemaal
Ik ben bezig met het maken van een assemblage met een katrol en een ronde riem, maar ik kan het niet, ik hoef niet het juiste te doen in termen van onderdeelontwerp, denk ik!
Hier is de montage
ass___br0003.sldasm
Hallo allemaal
Ik ben bezig met het maken van een assemblage met een katrol en een ronde riem, maar ik kan het niet, ik hoef niet het juiste te doen in termen van onderdeelontwerp, denk ik!
Hier is de montage
Hallo
We kunnen je montagebestand niet openen.
Plaats een compositie om mee te nemen zodat we je componenten hebben.
Hallo
Zou deze kleine tutorial je kunnen helpen?
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/fonction-courroie
Ik ken de katrolfunctie niet. Aan de andere kant, door beperkingen tussen de vlakken en een coaxiaal tussen het radiale segment van de riem en een cilinder van de poelie te plaatsen, slaag ik erin de componenten te bevestigen.
Bijgevoegd is het bestand.
Het lijkt mij dat SW2015 het mogelijk maakt om cilindrische onderdelen er direct tussen te houden.
Ik herinner me de naam van de beperking niet, maar het is een soort tangentiële contriant. Om gezien te worden.
Hallo Libellule944 zei:
Ik kan uw bestand niet openen omdat ik in soldworks 2010
Ja, jij vertelt me hoe ik het moet doen!
Dank u voor uw antwoord
Ik heb de katrol al bevestigd aan de oorsprong van de werkruimte => Toeval tussen de verschillende vlakken.
Dan:
- Samenvallen tussen het vlakvlak van de riem en het oorspronkelijke vlak.
- Geef schets1 van de riemscanfunctie weer en selecteer het radiale schetssegment, dat moet worden beperkt tot een coaxiaal segment ten opzichte van een cilinder van uw poelie.
- Ten slotte moet je het oorspronkelijke rechtervlak uitlijnen met het rechtervlak van de riem (afstand tussen de vlakken omdat de oorsprong van je katrol en je riemoorsprong niet samenvallen).
Dus ik hoop dat het duidelijk is? Ik heb niet al te veel tijd om zeefdrukken te maken.
Hallo
Allereerst moet je wennen aan het hebben van volledig beperkte schetsen (zie het gedeelte over de katrol).
Deze schets, precies, het zou interessant zijn om het zo te positioneren dat het vliegtuig aan de rechterkant door het midden van de kloof gaat.
Dan is het eenvoudig om:
- laat het midden van een van de halve cirkels van de riem samenvallen met de oorsprong van de katrol
- maak het rechtervlak van de riem evenwijdig aan het rechtervlak van de poelie,
Waar het lastig wordt, is dat je normaal gesproken een tweede katrol hebt, dus
- ofwel laat je de oorsprong van de tweede poelie samenvallen met het bovenste vlak van de riem (dat dus zal moeten worden aangepast zodat dit vlak door de as van de halve cirkels gaat)
- of (maar er is een risico op overspanning) de oorsprong van de tweede katrol laten samenvallen met het midden van de tweede halve cirkel.
Als persoonlijke gewoonte probeer ik, als ik dit soort delen heb, de referentievlakken te plaatsen waar geen vlakvlak is, maar waar een vlakverwijzing later nuttig kan zijn (typisch geval: deel- of functiesymmetrievlak).
Dank u voor uw antwoorden
Ik zal je stappen proberen
groetjes Denis