Assemblage, producten in product

Hallo

Ik ben bezig met een landingsgestel en ik heb mijn verschillende onderdelen gegroepeerd in verschillende producten. Ik heb dus een hoofdproduct dat meerdere producten omvat die al mijn onderdelen bevatten. 

Als ik het ene product ten opzichte van het andere vergelijk, krijg ik al snel fouten. Ik wil graag dat de onderdelen van de subproducten automatisch worden verplaatst wanneer ik update om zich aan te passen aan de beperkingen die ik vraag. 

Ik zie niet in hoe ik het anders moet uitleggen...   Kun je me helpen? Alstublieft

landing_gear.jpg

Hallo, van wat ik begrijp over uw probleem, moet u uw product "flexibel" maken.

Met het icoontje dat ik heb bijgevoegd.

flexible.png
2 likes

Hallo

Bedankt, maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb twee assen die ik wil laten samenvallen met de bijbehorende gaten. Zie screenshot

Ik zou graag willen dat het grijze product "buigt" zodat het in de gaten van het bordeauxrode past -_-"

Hallo

Het antwoord van Simon.Mougin  is echter correct.

Aan de andere kant, in de schermafbeelding waar we de beperkingen van de "Landing_gear_retractable" ASS zien, is er al een PB, er is geen referentie-assemblage (Vast).

Je moet beginnen met het bevestigen van een element in de ruimte.

Bedankt, ik heb net een video gevonden (16:30).

https://www.youtube.com/watch?v=StKW2UFooqg

Mijn onderdelen hebben niet de juiste maat , misschien zijn dat ook mijn fouten. Ik ga het opnieuw proberen.

Wat advies over hoe je je kont op de juiste manier kunt beperken.

Tjrs bevestigt een referentie-element (bv. bouwstuk, steunpunt, dekvloer, enz.).

Bestel de onderdelen van de assemblage (bijv. montageorder).

Behalve in speciale gevallen (kinematische lus) beperken door een element van het onderdeel te selecteren dat op een element van het onderdeel moet worden geplaatst , het te positioneren, maar niet om te  keren (positionering van het onderdeel op het te positioneren onderdeel).  

Geef indien mogelijk de voorkeur aan referentie-elementen zoals:

• "Plan", ouder van het platte oppervlak van de geometrie (in plaats van dit oppervlak).
  • "As, rechte lijn" van de omwenteling ouder van de omwenteling (in plaats van de impliciete as die Catia toont bij het wijzen naar het oppervlak van de omwenteling).

1 like