Bottom-up en top-down design combineren in Solidworks

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om bottom-up en top-down design in SW goed met elkaar te verzoenen.

Als ik een voorbeeld neem:

Ik heb een A1-assemblage waarin ik verschillende globale variabelen heb gedefinieerd die worden gebruikt om mijn constructies aan te sturen in de delen waaruit A1 bestaat. Tot nu toe gaat het goed, het is een top-down ontwerp.

Wanneer ik A1 invoeg in een andere Assembly A0 en ik ga mijn deel P1 bewerken, heb ik in het variabele paneel het beroemde uitroepteken dat me vertelt dat de relatie buiten de context is gedefinieerd en het bericht dat me informeert over een syntaxisfout wanneer ik het paneel verlaat. Het is echt niet schoon, ondanks het feit dat het toch lijkt te werken.

Het is te doen, maar vermijd het te veel mixen van de genres.

Voor mij leent de top-down assemblage zich goed voor een eerste schets, een schets, een snelle studie die je vervolgens als top-down model opnieuw moet doen zodra de oplossing ok is.

3 likes

Helemaal eens met @alain. ERP.

Daarnaast heeft Solidworks moeite met het managen zodra er externe referenties zijn. En als het gebeurt om in het midden te planten, zul je heel snel om hulp roepen om te vinden wat er verloren is gegaan of niet.

Maar voor een studie geen probleem, zolang je maar regelmatig een back-up maakt.

Cdt

Helaas is dit het antwoord waar ik bang voor was. Als voormalig CATIA-gebruiker ben ik een beetje verbijsterd om dit te zien (ik weet dat de prijs niet hetzelfde is). Maar als ik dit soort dingen zie, hallucineer ik:

De doorgang van een parameter tussen een assemblage en zijn component (virtueel bovendien) moet netjes worden afgehandeld en we zouden dit soort berichten niet moeten krijgen wanneer we het stuk in een nieuw venster openen.

Dus als ik het goed begrijp, is de enige haalbare manier om instellingen te delen tussen bestanden in solidworks om ze te koppelen aan een .txt bestand?