Autocad xref-beheer

Hoi allemaal

Ik werk op het methodebureau in een fabriek in de automotive sector. Om het delen van de lay-outplannen van de verschillende sectoren van de fabriek te vergemakkelijken, heb ik externe referenties opgezet. Tot op heden hebben we veel projecten in uitvoering, en dus ook veel xref, met verschillende ingangsdata. Om mijn projecten te beheren, moet ik telkens de externe referenties met betrekking tot mijn project laden of lossen. (Zie foto)

Om de implementaties te beheren, wil ik een gegevenstabel maken die aan mijn plan is gekoppeld en waarin ik de status van mijn xref (Load or unload) kan beheren. Ik kan de statusparameter echter niet van mijn xrefs naar de gegevenstabel krijgen. Is het mogelijk om dit te doen? Zo ja, hoe? Hoe kan ik het anders gemakkelijker maken om mijn plannen te beheren? 

Bij voorbaat dank

screenshot_-_09_07_2014__21_55_06.png
Hallo, ik gebruik xref niet te veel, maar ik denk dat deze gratis software de vraag beantwoordt: gebruik een array om ze te beheren: http://autocadtips.wordpress.com/2014/01/26/xref-load-status-app-review/
3 likes

Hallo

Ik kende deze oplossing, voorgesteld door Lucas, niet en het lijkt een deel van je probleem te beantwoorden. Het staat u niet toe om een gekoppelde tabel te beheren (geen extraxion mogelijk).

Dan is het een probleem met de bestandsversie om te beheren (projectfase, EXE-fase, DOE-fase). Het hangt allemaal af van hoe u de verschillende versies van uw DWG-bestanden een naam geeft en opslaat?

A+

2 likes

Dank u voor uw hulp.

De eerste oplossing lijkt interessant, maar ik denk dat het eenvoudiger zou zijn om over te gaan tot een reorganisatie van het beheer van de fabrieksplannen op de verschillende projectdata. 

De extractie van de xrefs-attributen zou me ook in staat kunnen stellen om het volgen van het project direct op de kaart te tonen.

Bedankt 

1 like