Autocad. MEASUREGEOM

Na het commando MEASUREGEOM, waarmee ik een gebied op autocad kan meten, kan ik het commando niet afmaken en de waarde van het gebied krijgen.

De software vraagt me altijd om een extra punt:

Volgorde: _MEASUREGEOM
Voer een [Afstand/Straal/Hoek/Vleugel/Volume] in <Afstand>: _area
Geef de eerste hoek of [Object/Gebied toevoegen/Aftrekgebied/Afsluiten] <Object>:
Geef het volgende punt of [Boog/Lengte/Termijn] op:

Elke keer dat ik het toetsenbord valideer of op de spatiebalk druk, krijg ik altijd hetzelfde antwoord:

Specificeer het volgende punt of (....)

Het bestand waar ik aan werk stelde me tot nu toe in staat om dat te doen. De functie stopte met werken zonder dat ik wist waarom.

Bij voorbaat dank.

Hoi @ franck

Zie deze link In theorie zou je alles moeten vinden wat je zoekt 

http://www.lynda.com/AutoCAD-tutorials/Taking-measurements-using-MEASUREGEOM/55765/59500-4.html

@+ ;-)

Hallo Franck,

Dit is normaal. wanneer u het laatste punt van de omtrek hebt opgegeven, drukt u op de toets "ENTER" of "SPACE" om het resultaat (oppervlakte en omtrek) te krijgen.

Dat is alles.

Hallo

Wanneer de noodzaak van oppervlakteberekening terugkerend is, raad ik u aan om uw contouren te modelleren met behulp van polylijnen. Het is snel en je krijgt de gebieden en perimeters zonder een opdracht uit te voeren in het eigenschappenpalet.

Met de FPOLY-opdracht kunt u deze polylijn zelfs automatisch maken met behulp van een algoritme dat vergelijkbaar is met het algoritme dat wordt gebruikt voor arcering.

Hallo Frank.

Met autocad 2013, wanneer u het laatste punt van het gebied dat u wilt meten hebt gekozen en erop hebt geklikt, typt u in plaats van te zoeken naar een volgend punt (aangezien er natuurlijk geen meer zijn...) de kop "t" voor  totaal. Dat is wat autocad u biedt in de opdrachtregel onderaan het scherm... maar je muisaanwijzer kan in het tekengebied blijven...

Fijne dag....

Anders 

Je kunt ook op deze manier doen:

Om de oppervlakte te berekenen die u afbakent
1 - Kies in het menu Extra de optie Informatie . Kies vervolgens Gebied of schrijf GEBIED in het opdrachtvenster.
2 - Specificeer punten in de volgorde die de omtrek van het te berekenen gebied definieert. Druk vervolgens op ENTER.
AutoCAD verbindt het eerste en laatste punt om een gebied af te bakenen en drukt dit, samen met de omtrek, uit in de eenheden die zijn gedefinieerd door het UNITES-commando 

De oppervlakte van een object berekenen
1 - Kies in het menu Extra de optie Informatie . Kies vervolgens Gebied. Of schrijf AIRE in het opdrachtvenster
2 - Typ O (hoofdletter in het woord "Onderwerp") op de opdrachtregel.
3 - Klik op het object.

AutoCAD geeft de oppervlakte en omtrek van het geselecteerde object weer in het opdrachtvenster.

Met het AIRE-commando  kunt u ook gebieden optellen of aftrekken met behulp van A (hoofdletter in het woord "Optellen") of S (hoofdletter in het woord "Aftrekken") op de opdrachtregel na het activeren van het AIRE-commando 

2 likes