Ontwerp Automatisering

Hallo

Voor een toekomstig project wil ik het ontwerp van mijn solidworks onderdelen automatiseren,

Op een excel bestand wil ik graag mijn dim van delen invullen, evenals de diam-positie in X en Y enz

Is het mogelijk om een Excel-bestand aan te maken en te integreren in Solidworks?

En vooral, hoe doe je dat?

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

Als uw onderdelen nog steeds op dezelfde basis zijn, oriënteer u dan op de kant van de onderdeelfamilie met een Excel-tabel of via een SW-tabel.

Oprecht

2 likes

Dank u voor uw antwoord

Goedenavond

Kunt u ons een zeefdruk bezorgen van de onderdelen die u wilt automatiseren?

Mogelijkheid tot macro, familie van onderdelen....

Cdlt

Hallo

Ik werk in de meubels, de stukken zijn vierkant of rechthoekig met min of meer verschillende parkeerplaatsen

De afmetingen veranderen afhankelijk van het meubel en de gaten moeten worden toegevoegd of verwijderd

Ik heb de familie van kamers geprobeerd, maar het probleem is dat ik Smartproperties gebruik voor mijn plancodificatie en alles in dezelfde kamer heb, de slimme bug een beetje.

Kijk naar opritten 

Het is het ideale gereedschap voor dit soort werk

@+

2 likes

Is het een betaalde tool?

Driveworks express is gratis 

Driveworks pro wordt betaald

er is een Max-tutorial op Google 

Kijk hoe het eruit ziet

@+

Onder solidworks is het mogelijk, maar zoals gt22 driveworks zegt is meer geschikt denk ik

1 like

Driveworks ziet er erg goed uit, maar ik denk dat de setup waarschijnlijk vrij zwaar zal zijn.

De eenvoudigste is eigenlijk de Excel-deelfamilie waarmee je zo ongeveer alles kunt regelen wat je wilt in Solidworks.

Met de vergelijkingen kun je ook bepaalde dingen regelen (zoals het berekenen van het aantal gaten dat moet worden gemaakt of hun afstand)

Als u problemen ondervindt met de codificatie van plannen, kunt u bibliotheekfuncties gebruiken (gecontroleerd door Excel) die u in uw delen invoegt: u behoudt de flexibiliteit van de controle en de nauwkeurigheid van de codering.

De functies van de boekenkast zijn zeker ook een uitkomst om je in je vak te verdiepen (stelt je in staat om bijvoorbeeld al het boren/machinaal bewerken van een type scharnier in 1 klik te doen).

Visiativ heeft speciale hout-/meubel boekenkastfuncties gratis beschikbaar gesteld als je een Mycad-abonnement hebt. Je zou er eens naar moeten kijken.