Ik werk in de meubels, de stukken zijn vierkant of rechthoekig met min of meer verschillende parkeerplaatsen
De afmetingen veranderen afhankelijk van het meubel en de gaten moeten worden toegevoegd of verwijderd
Ik heb de familie van kamers geprobeerd, maar het probleem is dat ik Smartproperties gebruik voor mijn plancodificatie en alles in dezelfde kamer heb, de slimme bug een beetje.
Driveworks ziet er erg goed uit, maar ik denk dat de setup waarschijnlijk vrij zwaar zal zijn.
De eenvoudigste is eigenlijk de Excel-deelfamilie waarmee je zo ongeveer alles kunt regelen wat je wilt in Solidworks.
Met de vergelijkingen kun je ook bepaalde dingen regelen (zoals het berekenen van het aantal gaten dat moet worden gemaakt of hun afstand)
Als u problemen ondervindt met de codificatie van plannen, kunt u bibliotheekfuncties gebruiken (gecontroleerd door Excel) die u in uw delen invoegt: u behoudt de flexibiliteit van de controle en de nauwkeurigheid van de codering.
De functies van de boekenkast zijn zeker ook een uitkomst om je in je vak te verdiepen (stelt je in staat om bijvoorbeeld al het boren/machinaal bewerken van een type scharnier in 1 klik te doen).
Visiativ heeft speciale hout-/meubel boekenkastfuncties gratis beschikbaar gesteld als je een Mycad-abonnement hebt. Je zou er eens naar moeten kijken.