Het importeren van een SW-stuklijst naar EXCEL automatiseren

Hoi allemaal

Ik moet een project uitvoeren dat bestaat uit het ontwerpen van een koelmachine voor de agronomische industrie op SW. Dit 3D-model  moet configureerbaar zijn, in principe, als ik de afmetingen van deze machine verander, moet het 3D-model (onderdelen + assemblage + plannen + stuklijst) worden bijgewerkt. Ik ben op dat punt. Nu moet ik mijn stuklijst overzetten naar een Excel-bestand om vervolgens een kostenberekening uit te voeren die ook automatisch moet gebeuren.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing die, bij het maken van een nieuw sjabloon, mijn stuklijst automatisch overzet naar een Excel-bestand. 

Alvast bedankt voor je antwoorden! 

Ter info, ik gebruik SW 2017 met DriveWorks Xpress voor de automatisering van mijn model 

Hallo

Voor zover ik weet is er geen dynamische link tussen SW en Excel, behalve misschien met een macro. Vooral als je de thumbnail van de onderdelen bijvoegt, is deze volledig ingekapseld en dus niet aan te passen.     :-{

Als het bestaat, zou het ook voor mij erg nuttig zijn, omdat we voor prototypes de afmetingen of de naam van de bestanden niet hoeven te wijzigen.

Laten we wachten op de mening van onze collega's

Vriendelijke groeten

Ik weet niet veel over DriveWorks, maar als het je niet toestaat om een Excel-stuklijst binnen te halen, is er geen automatische basistool in SW waarmee je dit kunt doen (in ieder geval bilateraal).

Oplossingen:

1- Ontwikkel of laat via macro uw eigen oplossing ontwikkelen, met de kosten die dit genereert in dev subcontracting, en de hoge technische capaciteiten en tijd voor de dev oplossing met uw eigen middelen.

2- zoek een commerciële oplossing die doet wat u wilt: kijk of PilotAssembly (MyCadTools van Visiativ) aan uw verzoek kan voldoen:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/PilotAssembly.html

Als dat zo is, zullen de kosten van de MyCadtools-licentie u naar mijn mening veel tijd besparen, de tijd die u anders in dev zou doorbrengen en de onzekerheid om het einde van uw project te bereiken (het is aan mij om een zeer goede basis in SW-dev te hebben).

Ok, bedankt voor je antwoorden, ik ga kijken naar deze 2 mogelijke oplossingen.

Als ik een oplossing kan vinden, zal ik die aan je doorgeven

Vriendelijke groeten