Automatisering van SmartProperties-updates

Hallo!

In SMARTPROPERTIES heb ik een SolidWorks variabele eigenschap gemaakt voor de documentnaam.

Het werkt heel goed. Maar als ik de naam van het document wijzig, wordt de eigenschap alleen bijgewerkt als ik SmartProperties opnieuw start.

Wel maak ik take-home composities (met verandering van de naam van het document) van assemblages van enkele honderden stukken.

Dus ik zou graag willen weten of er een eenvoudigere en minder tijdrovende manier is om SmartProperties-eigenschappen te vernieuwen zonder de kamer te hoeven openen, SmartProperties te openen, te accepteren, de kamer op te slaan,... En dit voor elk stuk.

Bij voorbaat dank!  

Hallo

Als je SmartProperties hebt, heb je ook BatchProperties of INtegration om bulkwijzigingen in eigenschappen aan te brengen.

@+

2 likes

Uit mijn geheugen hadden we in onze oude smartproperties hetzelfde soort eigendom en hadden we dit probleem niet.

Ik zal kijken of ik een oud profiel vind om het te laden en te controleren.

1 like

Ik had inderdaad nagedacht over het gebruik van BatchProperties en Integration.

Met deze tools kan ik een eigenschap wijzigen, bijvoorbeeld de naam van het document. Ik heb echter veel eigenschappen die volgen, afhankelijk van de naam van het document. Als ik deze software gebruik, zullen de links niet werken en zullen al mijn eigenschappen niet worden bijgewerkt (afhankelijk van de naam van het document).

Na controle hadden we uiteindelijk niet de variabele naam van het onderdeel.

Mijn geheugen laat het afweten...

Anders is een mogelijkheid om een regel in integratie te maken om de smartproperties op al uw kamers te lanceren en te valideren.

Als u wilt, kunt u als volgt de integratieregel maken:

1- U start de integratie

2-Nieuwe regel (pictogram voor lege pagina's)

3-voeg een actie toe (noem het bijvoorbeeld Smart auto)

4-neem de systematische voorwaarde in (het definiëren van een voorwaarde/solidworks en sleep deze naar de map Voorwaarde/En

5-Klik op Definitie van bewerking/Diversen/Starten van een macro

En kies de macro  SmartProperties 2014-Auto.swp (in de mycad-installatiemap)

1 like

Perfect, het werkt geweldig!

Ik wist niet van het bestaan van deze macro

Hartelijk dank!