Automatisering (massa) van het begrenzingsvak (totale afmeting)

Hoi allemaal

Ik probeer de afmetingen van een set onderdelen te recupereren om ze eruit te kunnen halen.

Is er een manier om de verwerking te automatiseren om te voorkomen dat elk onderdeel en/of assemblageonderdeel wordt geopend om het hulpprogramma "begrenzingsvak" te starten?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Florian 

Hallo

Ja, het is mogelijk om een klein programma te maken waarmee u:

- Laad vanuit een lijst een aandeel of een ASM in SW.

- Bereken de totale afmetingen volgens X, Y en Z.

- Haal deze waarden en de naam van het geladen bestand op om ze naar een logbestand te schrijven.

- Sluit de PRT of ASM.

- Ga naar het volgende bestand.

Het vereist echter enige kennis van VB.net- of C#-programmering en ook wat tijd.

Staan uw bestanden in Windows of in Epdm omdat het het spel een beetje verandert voor het programma?

Moet er een grote hoeveelheid bestanden gescand worden?

Vriendelijke groeten

1 like

Hier is een klein programma waarmee u al de totale afmetingen kunt geven van een ASM- of PRT-bestand dat in SW is geladen.

Om op het bureaublad uit te pakken, start u SW, laadt u een 3D-bestand, start u het programma en klikt u op de enige knop die er is.

Dit programma bevat de functie van het berekenen van de totale afmetingen, maar dat is alles voor nu, ik zou de bronnen kunnen verstrekken als dit geschikt is.

Vriendelijke groeten

boundingbox.zip

Hoi d.roger,

Bedankt voor je feedback.

Om mijn behoefte te verduidelijken:

- Ik heb ongeveer iets minder dan 1000 stuks om te verwerken.

- Ze bevinden zich op ramen.

- Idealiter zou u een hulpprogramma moeten uitvoeren dat de X-, Y- en Z-waarden in de PART- of ASM-instellingen schrijft

Dit zou me dan in staat stellen om een stuklijst te genereren met deze informatie, maar ook met andere

Nogmaals bedankt voor je hulp

Florian

Hallo

Hier is een andere versie van het programma waarmee u:

- Als u een CSV-bestand laadt met de lijst met bestanden die moeten worden geanalyseerd, moet u er rekening mee houden dat deze lijst moet worden geformatteerd zoals het bestand dat liste.csv bij het programma heeft bijgevoegd.

- Open elk bestand in Solidworks.

- Bereken de buitenafmetingen van elke geladen 3D.

- Sla het resultaat op in een csv-bestand met de naam résultat.csv en opgeslagen in dezelfde map als het bijgevoegde uitvoerbare bestand.

Het is het beste om een kleine hoeveelheid 3D-bestandskopieën te testen om aan de slag te gaan.

Ik heb de functie om het resultaat op te slaan in de 3D-bestandsinstellingen niet gemaakt, omdat ik als extern persoon niet denk dat ik er in de bewerkingsmodus op hoef in te grijpen.

Als u programmeerkennis heeft, kan ik u de broncode van het bijgevoegde programma geven om aan uw behoeften aan te passen.

Vriendelijke groeten

boundingbox.zip
1 like

Eerlijk gezegd werkt het heel goed, een grote dank.

Persoonlijk heb ik niet veel referentie in programmeren, maar ik wil de bron voor informatie krijgen.

Het is echt jammer dat SW je niet toestaat om deze informatie automatisch op te halen.

Nogmaals bedankt voor je hulp

Florian

Bijgevoegd is een tekstbestand met de functies die worden gebruikt in het programma dat in de vorige post is bijgevoegd (het is in C#).

Als het programma voor u werkt, het onderwerp opgelost?

Vriendelijke groeten

fonctions.txt
1 like

@ D.Roger

Ja, nogmaals hartelijk dank

Hoi allemaal

Naar aanleiding van een verbeteringsverzoek en een paar uitwisselingen met froussel, stel ik een nieuwe versie van het hulpprogramma "boundingbox" beschikbaar. Deze nieuwe versie maakt het mogelijk om zowel de afmetingen van de afmetingen als de massa voor elke configuratie van de Solidworks-bestanden vast te leggen.

Vriendelijke groeten

boundingbox-3.zip
2 likes

Met dank aan D. Roger voor zijn beschikbaarheid.

De nieuwe versie moet het leven gemakkelijker maken voor degenen die verpakkingsdozen / dozen / dozen / dozen voor hun onderdelen / assemblages moeten dimensioneren

Opgelet: de bestanden moeten lokaal aanwezig zijn op de computer die het programma start en de versie van de lokale bestanden moet de juiste zijn. Als het lokale bestand niet bestaat, geeft het programma een foutmelding, maar als de versie "slecht" is, doet het de berekening met de versie van de lokale weergave (maar het stelt je ook in staat om een vergelijking te maken tussen 2 versies als je het programma 2 x op 2 verschillende versies draait)

1 like

Hallo, (Gelukkig Nieuwjaar!)

Het spijt me dat ik een onderwerp opgraaf dat 3 jaar oud is, maar ik heb een probleem.

Ik heb geprobeerd je programma's een voor een uit te voeren, maar niets werkt. In het resultaatbestand dat ik tegenover elk vakje krijg: niet-bestaande bestanden

Ik heb het pad goed gecontroleerd, probeer het in een map op het bureaublad, met verschillende namen (ik had een komma in elke onderdeelnaam, dus Excel begreep het niet en zette in plaats daarvan vraagtekens..), met behulp van uw "lijst" -bestand om mijn onderdelenlijst te maken, ..

Ik dacht ook, ik zit op SW20 SP04, werkt je programma op de nieuwe versies?

Heel erg bedankt als je na al die tijd weer antwoordt.  

Vriendelijke groeten

Met een beetje geluk zal @d.roger dit doornemen en zal hij als geen ander weten hoe hij je moet antwoorden, aangezien hij de auteur is.

1 like

Hallo

De foutmelding "Bestanden niet-bestaand" geeft aan dat de bestanden die in het liste.csv-bestand worden vermeld, niet worden gevonden of niet bestaan, hoe is uw liste.csv-bestand geschreven? Kun je het posten?

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik voeg het lijstbestand toe dat ik gebruik (ik heb uw bestand in de ZIP genomen en ik heb de regels gewijzigd)

Heel erg bedankt voor je tijd! 

Vriendelijke groeten

liste.csv

Hallo

Dit is wat ik tegenkom als bestandsnaam als ik het lijstbestand in een teksteditor open:

We moeten proberen met eenvoudigere bestandsnamen om te zien of het afkomstig is van de SW-versie (wat ik betwijfel) of de bestandsnaam (een beetje ingewikkeld). Voor het essay verdient het de voorkeur om namen met accenten of bepaalde tekens te vermijden.

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoord!

Dus ja, ik heb erover nagedacht, maar het probleem komt voort uit het feit dat: het is de klant die zijn onderdelen zo noemt en in een typische assemblage zijn er 700, dus te ingewikkeld om alles helaas een andere naam te geven...

(Ik heb een test gedaan uit geweten, met klassieke "MMPPLATFORM562T1" namen, het werkt ook niet...)

Vriendelijke groeten

Hallo

De gevonden fout zit in het lezen van het bestandspad, dus vóór de interventie in Solidworks, wat me een beetje verbaast ... Is het mogelijk om screenshots te maken van het programma terwijl ik het gebruik en mij het résultat.csv bestand te sturen dat het resultaat is van de test?

Ik kan niet testen op een 2020-versie omdat ik op 2019 ben.

Vriendelijke groeten

Dan

Je vraagt me om de stappen van het programma, maar geen van hen wordt uitgevoerd: ik klik op de knop, het resultaatbestand verschijnt op het bureaublad 

Ik ben nog steeds bezig met het bijvoegen van de bestanden en een screenshot 

(Ik begrijp niet hoe ik meerdere bestanden aan een bericht moet toevoegen? is het mogelijk of moet ik een ZIP maken?)

Bedankt

Vriendelijke groeten 

liste.zip

Is het mogelijk om te proberen de bestandsextensies in het liste.csv bestand te plaatsen, zoals "C:\Users\AA\Desktop\TRIALS\MMPPLATFORM562T1.sldprt", anders bestaat het bestand in feite niet (zelfs als de extensies niet worden weergegeven in Windows, ze bestaan nog steeds).

Vriendelijke groeten

Hallo 

Ik heb het geprobeerd en het werkt! 

Dus, ik heb een test gedaan door .sldprt te zetten, het geeft me de lengtes goed, maar ik heb meer regels die me vertellen "niet-bestaand bestand", ik denk dat het voor een andere functie van het programma is?

Dus ik heb het geprobeerd met de originele namen met komma's en helaas werkt het niet.. Bij het openen van het resultatendocument ziet de komma van elke regel er als volgt uit: "ï¿1/2" 

Bedankt voor je hulp! Als je een idee hebt ben ik altijd geïnteresseerd. (massa hernoemen of andere ..)

Vriendelijke groeten

resultat.csv