Automatiseer het aanmaken van een onderdeel

Ik moet de CAD van een onderdeel automatiseren, het is een beitel.

Maar de zolen veranderen, de lengte verandert, het aantal tanden verandert, enz.

In plaats van alles elke keer opnieuw te doen, zou ik er de voorkeur aan geven mijn deel op te bouwen op basis van een schets die ik elders zou zoeken volgens de afmetingen die in de familie van onderdelen worden gegeven.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Uw uitleg is niet duidelijk, kunt u ons uw versie van SolidWorks en uw bijgevoegde document geven zodat we u kunnen helpen?

3 likes

Ik mag geen bestanden laten zien.

Wat je moet onthouden is dat het stuk verschillende koppen heeft en dat ik de kop van mijn stuk graag zou willen veranderen volgens bepaalde ribben

Hallo @ Valentijn

Maak een studiestuk ( dat niets met je stuk te maken heeft)

om te begrijpen wat je wilt

@+

2 likes

Hier zijn eigenlijk 2 stukken met twee verschillende koppen en ik zou graag het feit van het kiezen tussen de 2 willen automatiseren

les_2_pieces.zip

Van de onderdelenfamilie weet ik dat je kunt kiezen of je het ene of het andere onderdeel wilt weergeven, maar ik weet niet hoe ik het op basis van een lengte moet automatiseren ^^ trouwens, als iemand weet hoe het moet, ben ik ook geïnteresseerd) Ik gaf je een voorbeeld, u moet de waarde in de cellen G3 en H3 wijzigen in S of R, afhankelijk van of u het onderdeel wilt verbergen of verwijderen. 

les_2_pieces.zip

om te kiezen tussen de 2 koppen met behoud van dezelfde basis

Ik weet niet hoe ik het op solidworks moet doen, maar onder CATIA is het haalbaar

dan moet je naar de workshop KENNISADVISEUR, en maak je bijvoorbeeld een 'RULE'-regel
als LENGTE=500mm {
Hoofd 1 = waar
hoofd 2 = onwaar  }

Dus kop  1 wordt geactiveerd en hoofd 2 wordt gedeactiveerd
en u moet als lengteparameter hebben

Ik hoop dat je de aanpak met solidworks zult doen en dat het je helpt

In SOLIDWORKS heb je verschillende oplossingen waar je op kunt letten:

• Onderdelen Familie
  • De familie van de verbinding
  • Vergelijkingen
  • DriveWorks (Xpress-versie is gratis)
1 like