Hallo
Is er een manier om de installatie van boutconnectoren voor een simulatie (~30) te automatiseren zonder "Toolbox schroeven aan bouten" te gebruiken omdat ik geen professionele simulatielicentie heb.
Bedankt.
Hallo
Is er een manier om de installatie van boutconnectoren voor een simulatie (~30) te automatiseren zonder "Toolbox schroeven aan bouten" te gebruiken omdat ik geen professionele simulatielicentie heb.
Bedankt.
Hallo
Het is waarschijnlijk te doen met een VBA-macro, maar je moet er een beetje van weten.
U kunt al een macro opnemen wanneer u de manipulatie uitvoert, en de code hier bekijken en/of posten.
Om de code van een macro op te slaan en te bekijken, zie hier:
http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_recording_playing_macros.htm
Hallo
Om snel meerdere bouten te installeren, gebruik ik de functie Kopiƫren met beperking, deze werkt redelijk goed.
Vriendelijke groeten.
In feite is er een geavanceerde "boutserie" -optie die waarschijnlijk aan uw behoeften voldoet:
http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/cworks/r_connector_bolt.htm
Bout Serie > | Selecteer deze optie om meer dan twee componenten aan elkaar te schroeven. Voor niet-lineaire studies kunt u meer dan twee volumecomponenten vastschroeven.
|
Persoonlijk ben ik er nooit in geslaagd om de optie "boutserie" te gebruiken.
Het minste dat ik vond, was om de connector te kopiƫren, te plakken en vervolgens opnieuw te bewerken om de randen te wijzigen. Hierdoor hoeft u niet alles opnieuw in te voeren (wees voorzichtig, vaak veranderen de waarden van de diameters na het bewerken van de randen)
@.PL
WAN @OBI
@froussel
Door te kopiƫren uit de boom en het in de 3D te plakken werkt het niet?
Het enige wat je hoeft te doen is de bout in de simulatieschacht te selecteren en met de rechtermuisknop te > plakken en dan nog een ->plakken (je kunt ook een mesh plakken tussen 2 simulaties of een laadgeval...)
Ik realiseerde me net dat om het lijm te maken, je het absoluut in moet doen
Dit is de enige plek waar de "stok" werkt .
Met dank aan froussel