Automatiseren van de installatie van connectoren en bouten in simulatie

Hallo

Is er een manier om de installatie van boutconnectoren voor een simulatie (~30) te automatiseren zonder "Toolbox schroeven aan bouten" te gebruiken omdat ik geen professionele simulatielicentie heb.

Bedankt.

Hallo

Het is waarschijnlijk te doen met een VBA-macro, maar je moet er een beetje van weten.

U kunt al een macro opnemen wanneer u de manipulatie uitvoert, en de code hier bekijken en/of posten.

Om de code van een macro op te slaan en te bekijken, zie hier:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_recording_playing_macros.htm

Hallo 

Om snel meerdere bouten te installeren, gebruik ik de functie KopiĆ«ren met beperking, deze werkt redelijk  goed.

Vriendelijke groeten.

In feite is er een geavanceerde "boutserie" -optie die waarschijnlijk aan uw behoeften voldoet:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/cworks/r_connector_bolt.htm

Geavanceerde optie> 

Bout Serie >

Selecteer deze optie om meer dan twee componenten aan elkaar te schroeven. Voor niet-lineaire studies kunt u meer dan twee volumecomponenten vastschroeven.

Selecteer de cilindrische vlakken van vaste lichamen of ronde randen van schaaloppervlakken van middelste componenten. Voor niet-lineaire studies selecteert u een cilindrisch vlak van een volumeveld.

Persoonlijk ben ik er nooit in geslaagd om de optie "boutserie" te gebruiken.

Het minste dat ik vond, was om de connector te kopiƫren, te plakken en vervolgens opnieuw te bewerken om de randen te wijzigen. Hierdoor hoeft u niet alles opnieuw in te voeren (wees voorzichtig, vaak veranderen de waarden van de diameters na het bewerken van de randen)

@.PL

• Ik had de VBA geprobeerd, maar wanneer ik het maken van een boutconnector probeer op te nemen, stopt de recorder en hervat deze wanneer ik de functie verlaat. Dan is onder de VBA-editor de code van deze periode niet aanwezig.
  • Serie bouten is blijkbaar alleen bruikbaar om een onderdeel tussen twee andere te nemen (waarschijnlijk een vertaalfout ;-) )

WAN @OBI

• De functie " Lijm met beperking " kan alleen worden gebruikt voor componenten. In dit geval zijn het simulatieconnectoren en is het niet bruikbaar voor simulatie.

@froussel

• Het is me nooit gelukt om de connectoren te kopiĆ«ren.

Door te kopiƫren uit de boom en het in de 3D te plakken werkt het niet?

Het enige wat je hoeft te doen is de bout in de simulatieschacht te selecteren en met de rechtermuisknop te > plakken en dan nog een ->plakken (je kunt ook een mesh plakken tussen 2 simulaties of een laadgeval...)

1 like

Ik realiseerde me net dat om het lijm te maken, je het absoluut in moet doen

• De wortel van de verbindingsboom selecteren
  • Knop voor > rechts - "plakken".

Dit is de enige plek waar de "stok" werkt .

Met dank aan froussel