Je installeert SolidWorks Premium op al je werkstations , ook als je maar 1 SW Premium licentie hebt .
Een enkel serienummer om te beheren voor SolidWorks (en Mycadtools) is beter voor CAD-administratie. U kunt gemakkelijker overschakelen naar een administratieve installatie van SW.
Je moet alleen voorzichtig zijn wanneer je van versie van SolidWorks wisselt, je moet ook de licentiemanager upgraden.
Ik heb beide versies gebruikt... En ik moet toegeven dat de netwerkversie veel voordelen biedt.
Wanneer u bijvoorbeeld uw pc wijzigt (of van u laat stelen), hoeft u niet eerst de licentie te hebben overgezet.
Niet alle werkplekken werken tegelijkertijd op Solidworks. Vooral omdat je een leraar bent, denk ik? Als gevolg hiervan zijn er geen ruimtemogelijkheden meer en is er niet langer een enkele kamer gewijd aan CAD
Aan de andere kant moet je het aantal licenties heel goed beheren, vergeet niet om Solidworks los te koppelen als je het niet meer gebruikt... En wees zeker van je netwerk! Het is gek, maar als er vaak storingen zijn, kan het problematisch zijn.
Ik bevond me midden in een ontwerp met een micro-cut. Als gevolg hiervan verloor Solidworks zijn licentie uit het oog... Ik kon niet vastleggen wat ik aan het doen was. Alles dwingen om te sluiten, opnieuw te openen en mijn ontwerp opnieuw te doen.
Nou, dat was een paar jaar geleden, misschien hebben ze het ding sindsdien verbeterd?
We hebben een multi-site netwerklicentie: de server staat in Parijs terwijl we vanuit Lyon werken. Afgezien van verbindingsproblemen werkt alles perfect. In het geval van een snijwond hebben we een paar waarschuwingsberichten en kunt u verder werken. Ik was niet voorzichtig, maar opnemen mogelijk lijkt me. Aan het einde van de 3e waarschuwing sluit Sldwks.
De eerste die de premium-licentie aanvraagt, neemt deze. Als de simulatie of andere opties automatisch starten, is deze licentie voor de eerste die verbinding maakt.
Het kan interessant zijn, als je het aantal licenties kunt verminderen.
Aan de andere kant, als je in het weekend aan SolidWorks wilt werken met bijvoorbeeld een laptop, moet je de licentie lenen voordat je vertrekt. Als je dat niet doet, kun je SolidWorks niet gebruiken. Het is gewoon een gewoonte om aan te beginnen.
Dat is voor 45 lIcences wetende dat we nooit zoveel tegelijk gebruiken. Het komt zelden voor dat alle tekensecties tegelijkertijd CAD hebben (ik denk niet ooit). Voor docenten hebben we (net als voor onze studenten) recht op een gratis SDK-versie, een standaardversie zonder toolbox. Geen zorgen over thuiswerken dus.
Dus als u voor de licenties betaalt, zou het interessant zijn om het schema zo te organiseren dat er nooit meer dan één klas tegelijk is en 5 extra licenties te plannen voor het geval dat!
Correct @gedup, licenties voor één gebruiker staan niet langer gebruik op een 2e werkstation toe.
@.PL, helaas is de organisatie van de schema's al een echte hoofdpijn omdat er zoveel beperkingen zijn dat als ik er een toevoeg, de adjunct-directeur me scalpeert!
Ik denk dat het netwerken van onze 45 licenties ons in staat zal stellen om alle flexibiliteit te hebben, zodat alle kamers die zijn uitgerust met CAD het gebruik van SolidWorks mogelijk maken. Zolang er niet meer dan 45 van ons zijn die het gebruiken, rolt het!
Het was mijn reseller die me waarschuwde dat we geen dubbele licenties meer konden gebruiken zoals voorheen. Dat was zo'n 2 of 3 jaar geleden. Aan de andere kant kunt u een licentie overdragen, deze elders gebruiken en vervolgens opnieuw overdragen en op de eerste set zetten.
Ik was net van plan om dezelfde vraag te stellen. Ik had hier ook een beetje gevoel bij, maar bedankt voor het delen van je ervaringen. Nu heb ik een duidelijker idee van wat ik kan verwachten als ik uiteindelijk besluit over te stappen van Multi-User licenties naar een SolidWorks-netwerklicentie.