Heb je een applicatie voor een Android-telefoon om in 3D te scannen om een stl-formaat voor solidworks te hebben?

Ken een Android-telefoon-app om in 3D te scannen om een stl-formaat voor solidworks te hebben

Hallo 

Omdat ik 3D-scan-apps heb geprobeerd, ben ik altijd teleurgesteld geweest over het resultaat, als je een quadro-type grafische kaart of iets dergelijks hebt, raad ik de Meshroom-software aan, het is gratis, het stelt je in staat om een volume in 3D opnieuw op te bouwen van een heleboel foto's   die met elk apparaat zijn gemaakt (we noemen het fotogrammetrie) (met een iPhone moet je de foto's converteren naar PNG of andere omdat de software geen foto's ondersteunt  in .heic ) 

Als de reconstructie eenmaal is voltooid, moet je de scan "opschonen" om alle extra onderdelen te verwijderen, de 3D Builder-software doet het heel gemakkelijk, en afhankelijk van de grootte van je 3D-bestand moet je waarschijnlijk het aantal facetten verminderen omdat Solidworks niet meer dan een bepaald aantal STL-facetten ondersteunt. Om het aantal facetten te verminderen, wordt de 3D Builder-functie  nog steeds ''Simplify'' genoemd.

Dan hoef je alleen nog maar je STL naar Solidworks  te slepen

Vergeet ook niet om de schaal van uw scan te wijzigen

Er zijn een groot aantal softwareprogramma's waarmee u uw 3D-scans kunt wijzigen:

Meshlab (stelt u in staat om fotogrammetrie uit te voeren en ook om het 3D-model te vereenvoudigen/opnieuw te snijden)

Meshroom (fotogrammetrie)

Blender (STL bewerken)

3D Builder (STL bewerken)

Fusion 360  (wijzig de STL en converteer ook naar stap)

enz

Google en YouTube hebben geen gebrek aan informatie over dit onderwerp

4 likes