geduwd naar 32 GB voor de Ram, want hoe meer je omhoog gaat in de versie van SW, hoe meer het gourment is.
SSD: Ja, maar voor wie? Alleen het systeem?
Waar wordt de 1TB voor gebruikt als het is om bestanden op te slaan die niet voor werk worden gebruikt, het is erg goed, maar als het deelbestanden zijn die voor CAD worden gebruikt, is het alsof je 2CV-wielen op een ferrarie hebt.
Na vele tests heb ik 2 SSD 512 cruciaal voor het systeem in mirored (Raid) waarop zijn win7 en al mijn software gesplitst om een deel van 60GB te hebben voor solidworks-gegevens en de rest software
een hyperX SSD-schijfsplitsing van 256 GB zodat mijn bibliotheken en mijn projecten in realtime kunnen werken
1 kleine 128 rackable SSD voor nomadische projecten
en tot slot een grote 2TB voor systeemback-ups (7200 rpm)
De laatste 3 punten zijn niet nodig voor een bedrijf dat in EPDM werkt
Onze IT-afdeling heeft LENOVO ThinkStation S20-stations voor ons geïnstalleerd:
- Intel Xeon CPU W3690 3,47 GHz 3,46 GHz
- Besturingssysteem: Zeven Pro 64-bits
- 24 GB werkgeheugen
- NVIDIA Quadro 4000 kaart
- HDD 300GB 15000rpm
- Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet NIC
- Sirnas-server voor netwerkgegevens (bibliotheken en back-ups)
Na 1 jaar gebruik moet ik toegeven dat het je leven verandert! Zeker in vergelijking met de kantoorwerkplekken die we hadden.
Bij lokaal werk is een hoge schrijfsnelheid van de HDD vereist, terwijl bij netwerkwerk de kaart en de schrijfsnelheid van de server op het spel staan.
Ik ben het met @SEPM eens. Gerald op het RAM-geheugen, aarzel niet om de max te zetten die door het station wordt ondersteund.