Recensies over neushoorn...;

Hallo

Als metaalbeeldhouwer teken ik en vervaardig ik mijn stukken. Geconfronteerd met de zwaargewichten van 3D, dat voor mij financieel onbetaalbaar is, hoor ik soms over rhino3D, dat veel betaalbaarder is. Alleen als je geen CAD-professional bent, is het moeilijk om een idee te krijgen van de sterke en zwakke punten van een software... Kan iemand mij informeren? Wetende dat ik op zoek ben naar software om te tekenen, dan om me te helpen met de productie, meestal mechanisch gelast. Het probleem dat ik het vaakst heb, is om van een tekening van een 3D-onderdeel met meerdere zijden naar een tekening van een 2D-patroon van elk van de vlakken te gaan. En mijn kennis, tja.... Het is een beetje solidworks en niet te saai...

Bij voorbaat dank....

Ik wist het niet, ik heb me aangemeld voor de osx-testversie om een idee te krijgen

Hallo

Ik heb erover gehoord, maar ik heb deze software nog nooit beoefend. Uit de beschrijvingen lijkt het mij best goed.

Hallo

Rhino is een niet-parametrische software voor het modelleren van 3D-oppervlakken. Het is hetzelfde principe als AutoCAD, maar met 3D-georiënteerde tools. Om van creatie een unitair onderdeel te maken, is het heel praktisch, maar het is niet parametrisch, een wijziging en je moet alles opnieuw doen. Bovendien is de aanpak helemaal niet hetzelfde. Hij "herkent" geen buis of een plaatwerk. Het is alsof je al je elementen op SolidWorks tekent met alleen de Bossing/Extrusie-functie. Er is geen profielbibliotheek of plaatwerkfunctie. Het hangt dus af van het soort werk dat je moet doen.

3 likes

zoals @etienne.canuel zegt

van wat ik heb kunnen lezen en begrijpen

rhino is geen parametrische software zoals SW / Catia

Het is meer voor het ontwerp 

Hallo

Neushoorn is inderdaad een oppervlak en is niet parametrisch.

Dat gezegd hebbende, geef ik je nog een manier om te benutten. Dit is de gratis software "Blender".

Voor zover je een beeldhouwer op metalen bent, zou het misschien een "goed" hulpmiddel zijn.

Meer informatie over Blender: http://fr.wikipedia.org/wiki/Blender

Download het: http://www.blender.org/download/get-blender/

Op de Wikipedia-link vindt u aan het einde een link naar het document in het Frans en een link naar tutorials in het Frans.

De interface is in het Engels. De software is krachtig en gratis, dus het kost niets om te proberen, zo niet tijd, natuurlijk...

Tot uw beschikking voor + info

Yves

Oupsss, wat mij betreft, bestaat de vertaling van de interface van Blender in het Frans (ik heb het altijd in het Engels gebruikt, het stoort me niet en ik had niet gekeken of de vertaling bestond).

De Blender-interface is dus beschikbaar in het Frans :-)

Einde rectificatie

Yves

Wij maken gebruik van Solidworks en Rhino.......... Ondanks mijn 10 ervaringen op Solidworks, ben ik genoodzaakt te zeggen dat Rhino een uitstekend compromis is.

Maar met de verschillende invoegtoepassingen zoals "Grasshopper" is het mogelijk om configuratie te doen.

Ik gebruik Rhino al 5 jaar als aanvulling op Solidworks, maar bij onze laatste projecten is het andersom, we gebruiken Solidworks als aanvulling op Rhino!!

Elk jaar ontwikkelt Rhino nieuwe add-ins die me doen zeggen dat deze 3D CAD-software de neiging heeft om dichter bij CAD-software te komen (RhinoCAM, enz......)

Het hangt allemaal af van uw gebruik, wij in de architectuur Solidworks zorgen voor de interface met de productie en Rhino voor de architecten. De uitwisseling van informatie is bij Solidworks wat ingewikkeld omdat de configuratie een obstakel is. 

Qua kosten is er geen foto........ beter een licentie van Rhino dan Solidworks.

En het is vaak de portemonnee die de doorslag geeft.....

Neushoorn, ga ervoor!!

Heel erg bedankt voor je inzichten....

Kortom, ik herinner me dat rhino meer voor imago en creatie is, en neigt naar een productieoptie, terwijl solidworks meer gericht is op productie- en  productiebeeldoptie... het bevestigt voor mij dat rhino beter bij mij past, vooral omdat, zoals Nicolas T zegt, de software zich uitbreidt... Aan de andere kant is het moeilijk om tutorials te vinden!

Dat gezegd hebbende, ik ga nu naar de blender kijken.

Hallo

Rhino is redelijk geschikt voor productie, helemaal niet voor beeldvorming, omdat er modules van derden nodig zijn om een kwaliteitsbeeld te maken.

Het verschil met software als Solidworks is filosofisch: de twee software zijn anders ontworpen, om een realiteit anders weer te geven (die is ingedeeld in: volume voor solidworks, oppervlak voor rhino). Solidworks en Co. zijn efficiënt voor mechanische onderdelen. Rhino et Cie voor de stukken die we "design" noemen, de uitgebreide maar definieerbare oppervlakken. Blender et Cie voor organische modellering (dieren, enz.)

Met Rhino kun je ook plannen maken, ook al is het niet de beste software daarvoor, het komt er eerlijk mee weg, vooral als het een interne applicatie is die niet het formalisme van planrepresentaties vereist.

Als je contact met me wilt opnemen, bied ik training aan, in verschillende vormen, aan Rhino en Blender, ik zou je concreet en nauwkeuriger kunnen antwoorden op voorbeelden.

3D initiatiedag met de Rhinoceros software op maandag 15 september 2014 

Hallo

Naar aanleiding van herhaalde verzoeken van onze prospects die onze Rhinoceros-software willen testen voordat ze deze kopen, hadden we het idee om u een introductiedag over deze software aan te bieden, zonder enige verplichting om een licentie aan te schaffen. 
Deze initiatie, tegen een kostprijs van €145 excl. BTW per persoon, wordt verzorgd door een trainer die meer dan 15 jaar ervaring heeft op het gebied van Rhinoceros op het gebied van productontwerp, juwelen of scheepsarchitectuur.
Deze training is voor iedereen toegankelijk en vereist geen specifieke CAD- of CAD-vaardigheden.
De trainer en ik zullen er zijn om je te helpen en bij te staan als je niet in staat bent om de begeleide oefeningen te doen. We laten u niet alleen voor uw machine en blijven achter bij andere stagiaires.

De registratievereisten zijn als volgt:

1. De volgende datum van deze inwijding is maandag 15 september van 9 tot 17 uur. Bijeenkomst om 8.30 uur.
  2. De training vindt plaats in Parijs intra-muros, we zullen de exacte locatie vlak voor de training communiceren.
  3. Betaling voor de training moet vooraf worden gedaan per cheque, bankoverschrijving of online.
  4. U moet worden geleverd met uw Mac- of pc-computer waarop eerder de gratis Windows-proefversie van de software is geïnstalleerd. Installeer op Mac een Windows-emulator om dit te doen. Ik sta tot uw beschikking om u daarbij te helpen indien nodig (overdracht op afstand).
  5.  U krijgt een document met een samenvatting van de uitgevoerde oefeningen.
  6.  50% van deze training wordt terugbetaald als u voor het einde van 2014 een bestelling plaatst voor de Rhinoceros software (Prijs 965 € excl. BTW)
  7.  De overige 50% wordt ook terugbetaald als je deelneemt aan een tweedaagse basistraining in de Rhinoceros software of de RhinoGOLD software (sieradenmodule)

Voor de lunchpauze bieden wij aan om maaltijdtrays op de kamer te laten bezorgen. Deze formule is niet verplicht. Als je er tevreden mee bent, laat het ons dan weten bij je aanmelding zodat we de bestelling kunnen voorbereiden.

Ik hoop dat deze training aan uw verwachtingen zal voldoen en u in staat zal stellen om deze prachtige 3D-tekentool die Rhinoceros is, grondig te evalueren.

Neem contact met ons op via +33 1 69 34 81 85 of contact@cadlink.fr hieronder als u meer informatie wilt.
Vriendelijke groeten.
Philippe PIGEARD
CADLINK
YOUTUBE presentatie: https://www.youtube.com/watch?v=-nUUp9uYbhI