Hallo
Een van de grote pluspunten van het systeem is de vereenvoudiging van het beheer van indices met een herstelbare geschiedenis. Een ander voordeel is de vereenvoudiging van het hergebruik van elementen, via zoektools en use cases. De stuklijsten zijn ook altijd up-to-date, zeker als je ze koppelt aan Gateway om naar een ERP te gaan.
Het is ook een geweldig hulpmiddel voor cross-site synchronisatie. Mogelijkheid om een gemeenschappelijke database te hebben, waardoor in realtime aan dezelfde gegevens wordt gewerkt.
Wat de nadelen betreft, die niet noodzakelijkerwijs verband houden met het EPDM-product, maar met het principe van SGDT, is het de duur van de installatie. Het zal afhangen van de kwaliteit van je 3D vandaag (met name goed gevulde eigenschappen), of je duplicaten hebt (mogelijkheid om duplicaten in het systeem in te voeren, maar ik vind het onzin, vooral met SolidWorks), hoe ver je wilt gaan in het niveau van aanpassing van de tool en automatisering...
ter informatie: mijn ervaring met EPDM is als volgt:
- configuratie op 2 sites (met @flegendre aanwezig op Lynkoa). Duur van de configuratie met implementatie van 2 strategieën voor het overnemen van het bestaande systeem: ongeveer 1 jaar (als ik me niet vergis!). Gebruik voor BEM-service
- gebruiker in een nieuw bedrijf dat alle diensten daar wilde onderbrengen.
Punten die niet mogen worden verwaarloosd:
- Beheerders die betrokken zullen zijn, en dus geïnteresseerd zijn in het onderwerp. We stappen af van de rol van mechanisch ontwerper, maar de configuratie is goed gedaan omdat een groot deel ervan wordt gedaan zonder het gebruik van code. Rigouwe mensen met een geest van analyse en synthese zijn naar mijn mening essentieel.
- Controleer voor meerdere sites de internetsnelheid tussen sites voordat u iets vastlegt. We hadden grote problemen (tool gewoon onbruikbaar) omdat de lijn slecht was op 200 meter van een van de sites, terwijl ze 400 km verderop waren!
- de EPDM-leverancier... Ze hebben niet allemaal hetzelfde niveau en vooral dezelfde ervaring! Dit heeft een grote impact op de integratie! (PM voor meer details)
In de hoop je wat antwoorden te hebben gegeven. Aarzel niet als u andere punten wilt aansnijden, ik waardeer de uitwisselingen over dit zeer complete onderwerp!