Hallo
Ik heb verschillende tekensjablonen gemaakt met een aangepast achtergrondplan (randen, patroonblok) volgens het gewenste formaat. Tot nu toe heb ik geen zorgen als ik een nieuwe tekening wil maken, ik heb toegang tot mijn modellen.
Tijdens sommige tekeningen maak ik verschillende velletjes. (bijv. plaatwerkdelen met meerdere lichamen). Het probleem is dat wanneer ik een blad aan de tekening toevoeg, het wit is. Het heeft geen inhoud.
Ik zie overal antwoorden om verschillende achtergronden te maken, afhankelijk van de vellen, maar in mijn geval zou ik hetzelfde willen. Ik heb toch getest door de optie aan te vinken en als ik ga om te blijven, komt het model overeen, ik zie het niet in mijn bestand.
Op dit moment maak ik bij elk nieuw blad dat wordt toegevoegd handmatig een achtergrondplan opnieuw (randen toevoegen en een titelblok invoegen), dat niet erg lang is, maar het zou beter zijn om de herhaling van overbodige bewerkingen te vermijden. Is er een manier om de basiskaart te behouden en dat deze automatisch wordt oprecht als ik een blad toevoeg?
Ik ben op Solidworks 2020.