De rechten hebben op Solidworks

Hallo, (Sw 2016)

Omdat ik geen beheerdersrechten op mijn pc had , wilde ik weten of onze IT-managers me toegang konden geven zodat ik de "Bestandslocaties" in "Systeemopties" kon wijzigen.

Ik realiseerde me dat ik zonder de rechten bijvoorbeeld geen gebruik kon maken van de property editor. Ik vul de gegevens in, maar deze worden niet bijgewerkt wegens gebrek aan rechten. (Omdat het voor mij werkt)

Wetende dat ze niemand beheerderstoegang geven , kunnen ze me dan de rechten geven op een van de Solidworks-bestanden zodat deze kan werken?

Hallo

Uw beheerder moet u rechten kunnen geven voor SOLIDWORKS-mappen. Aan de andere kant kunt u ook al uw parametriseringsbestanden kopiëren naar aangepaste mappen waarvan u de rechten hebt. Het voordeel is dat u in geval van een SW-update of -verwijdering uw instellingen behoudt. Het enige wat u hoeft te doen is uw algemene SW-opties naar deze mappen te verwijzen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik heb al een "Solidworks Template" bestand in mijn documenten met mijn instellingen.

Juist zonder de rechten kan ik niets in mijn dossier laten aanwijzen. Ik zal met hen zien, zodat ze me volledige toegang geven tot de Sw-mappen.

Als u SOLIDWORKS op de C:-partitie hebt geïnstalleerd, moet u uw aangepaste mappen op de D:-partitie plaatsen, waardoor uw toegangsproblemen worden verwijderd. Als u met meerdere pc's bent, kunt u ze op een netwerkschijf plaatsen die voor iedereen toegankelijk is.

1 like

Bedankt voor de informatie, maar hij wil niets weten, hij vraagt om een admin mdp:(

Ik wacht op een antwoord om me de rechten op de mappen te geven.

OK, ik denk dat het inderdaad beter is om met de netwerkbeheerder van uw bedrijf te overleggen. Leg uit dat u lees-/schrijftoegang moet hebben tot deze mappen.

1 like

Hallo

Dit is verrassend omdat we geen beheerdersrechten hebben (SW probeert toegang te krijgen tot het register wanneer we de systeeminstellingen wijzigen), maar dit weerhoudt ons er niet van om de toegangspaden te wijzigen, klik gewoon op nee of annuleer wanneer het inlogvenster wordt weergegeven.

Cyril.f, ik had het al geprobeerd en het werkte niet.

Ik heb eindelijk de rechten op alle Solidworks-mappen, maar ik heb nog steeds een probleem dat niet is opgelost.

In de bestandslocatie > Custom Property Files heb ik de locatie van mijn bestand "properties.txt"  toegevoegd en wanneer ik de editor open, kom ik in de attributen > Name-waarden die niets te maken hebben met mijn bestand "properties.txt".

Is dit een ander probleem?

Ik heb eindelijk mijn mysterie gevonden, hoezeer ik de editor ook naar een persoonlijk bestand wijs dat het niet wil, aan de andere kant wijst het vanzelf in het installatiebestand: C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\sldPropertyTabBuilder en het tekstbestand heet propNAMES.txt...