Ingewikkeld scannen

Hallo

Kunt u mij helpen een gebogen  oppervlak te creëren volgens de geometrie van mijn onderdeel volgens mijn geleidingscurve?

Bedankt

balayage.png

Kleine vooruitgang? Ben ik op de goede weg?

balayage1.png

Hallo

Wat je wilt doen is dezelfde vorm behouden, maar groter in het midden van de "extrusie"?

In dit geval is het eerder een gladstrijken dat moet worden gedaan. Bij een scan wordt de doorsnede aan het begin gedefinieerd en blijft daarom constant in het hele geleidingsprofiel.

In uw geval zou u uw schets op verschillende vlakken moeten kopiëren op de gewenste afstand van de basisvorm. Om de dimensie te wijzigen, kunt u een schaalfactor toepassen (het is in entiteitstransformaties zoals translatie, rotatie, ...). Vervolgens moet u hulplijnen maken die deze schetsen met elkaar verbinden. Creëer dan een gladstrijking van dat alles.

1 like

Re

Ik heb geprobeerd te doen wat je me vertelde Chamade, ik heb dit (bijlage  C), maar het volgt niet de vorm van de witte curve?

Ik heb geprobeerd rondingen te maken, maar ik heb dit (bijgevoegde afbeelding B) http://www.cjoint.com/c/EGww7S18sS4

c.png

Hallo.

Wat is het resultaat dat je verwacht? Moeten de stralen constant zijn, moeten de rechte delen recht blijven of moeten ze de kromming volgen? Er zijn verschillende resultaten mogelijk met je schets en de curve.

Hier zijn er 3

1 like

Re

De eerste twee foto's zijn goed.

1) Hoe moet ik ervoor zorgen dat de rechte stukken de bocht volgen?

2) Hoe heb je de kleur op je laatste foto veranderd in oranje?

Bedankt

Goedenavond

1- Dit is het geval op alle foto's, als je het juiste onderdeel had gewild om vlakke oppervlakken te genereren, konden we de scanfunctie niet gebruiken.

2- Ik heb het beeld opnieuw gemaakt, ik had twee tangiance-gezichten geselecteerd, er was er een te veel, vandaar de vervorming.

De oranje kleur op de selectie staat in de Catia-opties 

2 likes