Blokkerende balk = PB

Hello@tous

Hulp nodig met de blokkeerbalkfunctie (niet de onderste, de bovenste.)

Ik keek naar een video Visiativ la quotidien (aflevering 8) waarin wordt uitgelegd hoe je grote assemblages kunt verbeteren.

Ik kan deze blokkeerbalk niet activeren, waardoor ik niet alle onderdelen kan herberekenen die lange tijd niet zijn gewijzigd en dus niet opnieuw hoeven te worden berekend (wat vaak het geval is bij grote assemblages.

Wat doe ik verkeerd, mijn beste kerel!

Vriendelijke groeten

2020-03-30_12_31_51-solidworks.jpg

Hoi @ Zozo 

De vergrendelingsstang is voor onderdelen (deel)

Er zijn Q'1 per stuk

Als het bovenaan staat, is het inactief 

Als het onderaan staat, is het actief

Dus als je je stuk hebt gemaakt en het hoeft niet meer aangepast te worden, verplaats dan je blokkeerbalk naar beneden (sluit de luiken);-)

@+ ;-)

4 likes

Zie deze tutorial

https://ftp.lynkoa.com/contenu/barre-de-blocage-sous-solidworks-0

@+

1 like

Dank je wel @gt 22 ;-)

Bingo!
Inderdaad, de blokkeerbalk verschijnt in de aandelen.

Ik moet het verkeerd begrepen hebben, want de video heet [[] Romain Faucher, Technical Sales Director bij Dassault Systèmes, geeft je tips en trucs voor het beheren van grote SOLIDWORKS-assemblages. ]

Dat is vreemd! Ik ga de video nog een keer beluisteren, vooral omdat ultra-complexe stukken niet gebruikelijk zijn als je goed kijkt.

Dat gezegd hebbende, misschien als alle onderdelen zijn uitgerust met de vergrendelingsstang, verlicht het de ASM (om gezien te worden).

Vriendelijke groeten

Persoonlijk gebruik ik het de hele tijd

Dit is onvergelijkbaar voor de openingstijden van de onderdelen en assemblage 

test en je zult me erover vertellen

Fijne dag @+

1 like

Plaats je de sluitstang systematisch wanneer je een onderdeel afmaakt en bespaar je tijd bij het openen, of het nu PART en/of ASM is?

Het kan interessant voor ons zijn, soms nemen we meer dan 10 minuten de tijd om assemblages te openen... Nou, het is nog steeds een beetje vergeleken met sommige.

1 like

Dank you@Madragore

Dat komt goed uit, want ik heb een grote montage! Ik zal daarom metingen doen voordat ik alle stablecoins ga ""blokkeren"" volgens de aanbevelingen van twee eminente collega's van dit uitstekende forum  ;-)

Ik heb 24 subassemblages en 607 onderdelen, waaronder een opmerkelijk aantal schroeven, ringen en moeren. Dus ik ga het verschil zien, vooral op de kinematica, die een latentie heeft aan het begin van de beweging.

Ik laat je het resultaat weten.

Groeten  ;-) ;-)

PS: @tous ik heb de schroeven, ringen en bouten niet in een aparte map gezet (het is onzin, ik weet het;-)     ...., plus dit zijn onderdelen die zijn gedownload  van een bekende leverancier.
Kortom, hoe het te doen, want sommige zitten in de hoofd-asm (meester)  en de andere zitten meestal in de sub-ASM.  Het doel is om de creatieboom een beetje lichter te maken.

Vraag: Wat doet de lichtmodus op de "Kamer met een veer" icoon stukken . Ik zet verlichte <<als hoger dan>> maar ik weet niet echt wat het doet en vooral of er nadelen zijn voor alles wat dynamisch beweegt.
Ik ben bijvoorbeeld op mijn hoede voor de flexibele functie die met onderscheidingsvermogen moet worden gehanteerd.

@ allemaal

Ik breid de vraag over de "Lichtgewicht" een beetje uit, want zodra ik een kamer in de blokkeermodus zet, verliest de kamer zijn status als verlicht. (het is niet dom maar nieuwsgierig). Heeft u hier opmerkingen over?

De "flexibele" subassemblages worden niet toegekend (niet effectief).

Oprecht

Hoi @ Zozo 

Het lijkt mij vrij logisch dat voor uw flexibele assemblages uw componenten niet meer worden verlicht aangezien u, zoals aangegeven, de montagebeperkingen wijzigt U reageert dus met interne onderdeelreferenties, in dit geval mini 2-onderdelen 

Er wordt ook gezegd dat hoe minder schroeven je hebt, hoe minder zwaar je montage zal zijn

Testen van het gewicht en de openingstijd 

een assemblage met en zonder bouten 

Je zult het snel begrijpen ;-)

De lichtmodus, als ik me niet vergis, is een extern beeld van je kamer (de huid)

De blokkeerbalk bevriest alle interne relaties van het genoemde deel

van wat ik zelf begrijp over de werking van SW, hoe minder beperkingen je hebt + de reconstructietijden zijn snel 

van mijn kant, zodra mijn X-, Y-, Z-beperkingen zijn ingesteld en het onderdeel niet meer zou moeten bewegen, repareer ik het, wat hierdoor geen rekening meer houdt met de eerdere beperkingen (aangezien het onderdeel is alsof het is gelast)

dus minder zware montage etc....

Dit is wat ik afleid na enkele problemen met traagheid op de assemblages

Ik had ook een aantal tutorials gepost over grote en zware complexe assemblages

@+ Fijne dag verder

1 like

Heel erg bedankt @gt22 dit bevestigt wat ik dacht door deductie, maar zonder zeker te zijn.

Dus ik heb alle afgewerkte onderdelen geblokkeerd en nu opent de ASM in vier seconden.
Voorlopig ben ik genoodzaakt de schroeven te laten staan vanwege het zwaartepunt van de kinematische assemblage die precies moet zijn voor dit ontwerp.

Vriendelijke groeten

1 like

U kunt ook 2 assemblages maken

1 met schroeven voor je zwaartepunt

1 zonder schroeven om uw flexibiliteit te beheren

@+

1 like

Ik ben het eens met gt22. Allereerst moet je de grote beperkingen vermijden, plan/plan, het is eenvoudig en snel maar erg zwaar. Je moet proberen om gewoon de 3 vertalingen en 3 rotaties te blokkeren, het is beter.

Nadat de montage is voltooid, is het perfect om te openen/opnemen. Met mijn automatische assemblagemacro repareer ik alles aan het einde, het verandert het spel voor opslaan en openen.

Ik ga de blokkeerbalk gebruiken op sommige importonderdelen en andere, meer complexe.

Bedankt voor deze feedback in ieder geval, het verbeteren van de productiviteit in deze tijden van lage werkdruk is onbetaalbaar;)