Hallo, ik zit momenteel in de voorbereidende klas op de Baggio middelbare school in Lille (PSI-stroom). Ik neem contact met je op omdat ik een TIPE (begeleid persoonlijk initiatiefwerk) doe om mijn wedstrijden aan het einde van het jaar te halen en mijn onderwerp gaat over zeilen en de factoren die de snelheid van de zeilboot beïnvloeden. Mijn doel zal dus zijn om een simulatie van zeilen onder software uit te voeren om te kijken naar de invloed van verschillende factoren daarop. Ik had graag willen weten of je tijd had om aan mij te besteden om me te helpen bij mijn project. (Om solidworks-modellering uit te voeren). Dank u voor uw antwoord. Met vriendelijke groet, Lammens Hugo.
Je titel is dubbelzinnig omdat je 2D modelleert of in jouw geval als je laminaire stroming wilt zien, enz... je absoluut 3D nodig hebt. 3D bestaat alleen omdat sommige problemen alleen multidimensionaal kunnen worden geanalyseerd.
Voor uw project moet u Flow-simulatie gebruiken, wat een "trèscherware" is en moeilijk te beheersen. SW Simulation Basic of Pro is bedoeld voor RDM (materiaalsterkte) en is alleen bruikbaar voor dit doel zoals "weerstand van een beugel tegen een axiale spanning van 15 ton, d.w.z. 150.000 N.
Gezien je huidige opleiding lijkt je project te ambitieus, want ook al ben je al behoorlijk opgeleid en dynamisch: je moet altijd in gedachten houden dat wat je in je toekomstige studies in het voorbereidend en hoger onderwijs zult leren, nou ja, je weet het nog niet.
Een laatste punt, het forum is bedoeld om collega's te helpen bij concrete problemen, bij functies of manieren om SolidWorks te gebruiken: maar helemaal niet te doen, noch projectondersteuning, of erger nog, om gedeeltelijk uit te voeren in plaats van.
Ik raad je aan om je ambitie op een project of een onderwerp dat je met je huidige kennis kunt voltooien terug te brengen tot 95%.
Ik wens je veel succes voor TIPE en als je je nieuwe project of dit project een beetje beter gedefinieerd hebt, kom er dan met ons over praten.
Zoals gewoonlijk en op alle forums vragen de studenten om hulp en gaan ze verder en verlaten ze ons als .... BEEP..... en vooral geen informatie of bedankt.
Dankjewel is geen optie op mobiele telefoons en andere tablets, dus je moet 5 letters typen en dat is megasuper vermoeiend.