Hulp nodig bij een constructie

Hallo

Ik heb je nog steeds nodig, ik ben op zoek naar een stuk met een bepaalde vorm, maar dat is ook gebogen, ik weet niet hoe ik het moet doen.

Zie bijgevoegde foto.

Bij voorbaat dank

piece_courbe.png
1 like

Goedenavond Mick

Goedenavond

1. U moet hulplijnen gebruiken om de achterste schets te verbinden met de voorste schets die in uw afbeelding te zien is.
  2. Deze geleidingscurves moeten aankomen op de hoeken van de voor- en achterschetsen
  3. Gebruik dan de functie "gladgestreken basisnaaf"

Afhankelijk van de complexiteit van de vorm, moeten uw geleidingscurven mogelijk in 3D worden getekend: als dat het geval is, hebt u mogelijk tussenliggende schetsen nodig die worden gebruikt om de geleidingscurven op te hangen.

Dit is wat u binnen enkele minuten kunt doen.
Ik weet niet precies wat je vorm is, maar dat is het principe. In het geel heb je de begin- en aankomstschets en de quidcurves. Ik heb alleen 2D-geleidingscurven gebruikt die elk op een ander vlak liggen. Dit maakt je VIJF plannen en zes schetsen om het hele stuk te maken. Het kostte me minder dan 10 minuten, dus het is niet al te moeilijk.

Ik heb de pennen of het gat niet aan elk uiteinde geplaatst, want je weet hoe het  moet ;-)  ;-)

U vindt een Nano-tutorial in PDF-formaat om de manipulatie uit te leggen.

Gezien wat je aan het doen bent, doe je er goed aan om zowel "Swept Base Boss" als "Smooth-Base Boss" te leren die we in dit voorbeeld hebben gebruikt.

Merk ook op dat als je deze methode met vliegtuigen gebruikt, je niet langer de kleine defecten zult hebben, die we zagen in je bericht over pen-en-gatspellen.

Vriendelijke groeten

comment_faire_une_piece_en_bois_en_reproduisant_une_forme_ancienne.pdf
2 likes