Ik heb een klein probleempje met de pc van een collega. Bij het maken van een onderdeelfamilie, maar ook bij het bewerken van Excel en SolidWorks, loopt vast.
Excel werkt op zijn kant, en SolidWorks ook. Er is een soort incompatibiliteit die ik niet begrijp, mijn pc die dezelfde configuratie heeft, werkt zonder problemen
Zoals gezegd kan de versie van Excel worden afgespeeld, is deze hetzelfde op de 2 pc's? Is de versie van Excel compatibel met die van SW? https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements Test anders met een compatibele versie. Merk op dat office 365 niet compatibel hoort te zijn met SW (ook al heb ik in de praktijk veel werkstations met SW2023 en office 365.)
Inderdaad, of zoals wanneer je van een 4k-resolutie naar een lagere gaat, als een modaal venster in het onderste gedeelte en/of uiterst rechts wordt geplaatst, blijft het buiten beeld.
Als de collega de resolutie heeft verlaagd om beter te zien... Misschien begin je met het terugzetten van de resolutie naar het maximum om het venster linksboven terug te zetten voordat je de resolutie weer verlaagt.
@Sylk 1 SolidWorks 2022 om u van dienst te zijn, Excel 2016. Bedankt voor de link, ik zal roddelen @Sylk 2 Tot nu toe geen zorgen, de resoluties zijn maximaal, Excel bij het maken van een deelfamilie wordt geopend in het SolidWorks-venster. Wat betreft het dialoogvenster, het verschijnt niet
@Le_Bidule Ik zag geen raam. SolidWorks in PLS-modus, waardoor je Excel moet doden voor een terugkeer naar SolidWorks. En afwisselende bestanden die niet op de ene pc willen openen en die op een andere pc worden geopend.
@sbadenis we tot nu toe geen problemen van dit soort hebben gehad, zijn de pc's allemaal identiek, niet per se de beste.
Tegelijkertijd, als ik alle bugs zie, vooral de laatste tijd, en de manier waarop de assemblages zijn gemodelleerd, weet ik niet naar welke ik me moet wenden
Ik had het over dit venster dat thuis systematisch opent op het scherm van mijn laptop en niet op het hoofdscherm en daarom het proces blokkeert als je niet valideert