Hallo
Ik moet vaak dezelfde annotaties toevoegen in mijn Europarlementariërs, ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om een soort annotatiebibliotheek te maken in het rechterpaneel van Solidworks?
Bedankt en een fijne dag allemaal!
Hallo
Ik moet vaak dezelfde annotaties toevoegen in mijn Europarlementariërs, ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om een soort annotatiebibliotheek te maken in het rechterpaneel van Solidworks?
Bedankt en een fijne dag allemaal!
Hallo
Voorlopig niets in de myCAD-tools, maar het idee is goed,
Vooral voor annotaties die overeenkomen met regels zoals lassen
of gewoon een aanpasbare lijst met annotaties om te slepen
Hallo
U moet aangepaste blokken maken:
Het is vooral dat mijn annotaties lang zijn en in 2 talen...
Dank je wel!
Ik zal zien over de blokken, maar ik denk niet dat het geschikt zal zijn
Hallo
We gebruiken een netwerkmap waar alle annotaties in SLDBLK- of SLDNOTEFVT-formaat in verschillende mappen worden opgeslagen, vervolgens in "Engelse" of "Franse" submappen.
U moet de bovenliggende map (die alle submappen bevat) toevoegen aan de ontwerpbibliotheek, waarmee u snel kunt navigeren (Extra > Opties > Systeemopties > Bestandslocatie > Ontwerpbibliotheek)
U kunt vervolgens een annotatie rechtstreeks naar een tekening slepen en neerzetten vanaf het tabblad "Ontwerpbibliotheek":
http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/r_design_library.htm
Dit wordt aangegeven op deze helppagina:
"Submappen gevuld door SolidWorks met herbruikbare items zoals onderdelen , blokken en annotaties. Je kunt mappen en inhoud toevoegen."
@BATCH123! In jouw geval worden het dus grote blokken!
Vooral voor grote annotaties of ingewikkelde symbolen zijn blokken handig
1- Maak een opslagmap voor uw SolidWorks-notities.
2- Van de SolidWorks-opties en vervolgens bestandslocaties en Design Library:
U verwijst naar uw opslagmap met uw favoriete annotaties.
3- Nog steeds in de SolidWorks-opties , dan bestandslocaties en favoriete dimensies / annotaties:
U verwijst naar dezelfde map als voorheen.
4- In een tekening:
je maakt je notitie aan, dan klik je er één keer op en in de SolidWorks boom in "Stijl" klik je op "een stijl opslaan" (gele ster + de blauwe floppy).
U bewaart uw notitie (*.. sldnotestl) in uw directory waar u uw notities opslaat.
Hier heb je toegang tot het rechterdeelvenster van je favoriete notities.
GROOT!
Je kunt zeker alles doen met deze software!
Bedankt, het is geweldig.
Fijne dag voor jullie allemaal.