Sinds SW2013 kan n bibliotheekelementen maken voor de module Gelaste constructie.
Ik heb een gebogen lipje gemaakt met de automatische materiaalverwijderingsfunctie op de profielen die heel goed werkt.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in hetzelfde bibliotheekbestand naast de schroeven ook op te nemen (volledige bouten in elk gat bijvoorbeeld).
Na een paar pogingen heb ik de truc nog steeds niet gevonden in gelaste constructie, de schroeven zouden lichamen moeten worden.
Hallo Alain, ik denk dat dit het normale gedrag is: het is een onderdeel op zich en door het in een mechanische las te plaatsen, wordt het een lichaam.
@mattieu.chaulet: Het is net als alle klassieke bibliotheekfuncties; We schuiven de functies die we willen behouden op een definitiemodel in de bibliotheek.
@PL: Wat ik momenteel heb, is een bevestigingsmiddel dat zichzelf positioneert en automatisch gaten maakt. Ik zou gewoon alle schroeven in één keer in het bibliotheekbestand willen opnemen; zoals men zou doen in een assemblage met slimme componenten.
@Aurélien Vijven: ja, het is de enige oplossing die op dit moment werkt; De schroeven moeten direct in het model opnieuw worden ontworpen. U kunt het niet als een afgeleid onderdeel invoegen en vervolgens een bibliotheekbestand maken.
Het was een beetje omslachtig om alle schroeven voor complexe bevestigingsmiddelen opnieuw te ontwerpen, maar het werkt.
Ik zit momenteel in dezelfde prolematica als jij, ik moet werkmethoden ontwikkelen voor ons ontwerpbureau met gelaste constructie.... Dus je vraag viel tip top!