Solidworks Ontwerp Bibliotheek

Hallo

Dus ik werk met SW 2020 + PDM en ik wil graag een ontwerpbibliotheek maken om een mappenstructuur te maken die de "standaardonderdelen" van het bedrijf groepeert.
Tot nu toe is niets te ingewikkeld, tenzij ik wil dat de bestanden in mijn bibliotheek niet allemaal op dezelfde plek worden gegroepeerd.
Inderdaad, werken met PDM en aangezien onze standaardonderdelen (die in feite contractonderdelen zijn) worden opgeslagen in een map die gemeenschappelijk is voor andere niet-standaard onderdelen.
→ dus als ik deze map instel als de map van mijn bibliotheek, zou ik alle stukken in deze map hebben die in de bibliotheek zullen verschijnen

In principe hebben we een map voor alle serieonderdelen en van alle onderdelen in dit bestand zou ik een bepaald aantal in de bibliotheek willen zetten (een klein deel en in verschillende categorieën).

Ik zag dat ik seriële onderdelen kan "klonen" door ze naar de bibliotheek te slepen, maar dit betekent dat als ik mijn seriële onderdeel wijzig, het bibliotheekdeel niet wordt bijgewerkt en niet alle informatie van het seriële onderdeel bevat.

Wat ik graag zou willen, is eigenlijk een soort bibliotheek met snelkoppelingen naar onderdelen.
Bijvoorbeeld een spanrolmap waarin ik een snelkoppeling naar al mijn rollen kon slepen

Ik zou mijn standaardonderdelen niet per map willen groeperen, omdat het in PDM stroomaanpassingen zou vereisen, enz. ... Omdat de map de stroom definieert waarin het onderdeel valt en veel verzendingen moeten worden gewijzigd.

Hier is als je vragen of ideeën hebt!
Bedankt

Ik ben niet bekend met PDM, maar misschien kun je een soort attribuut definiëren dat aangeeft dat het onderdeel een standaard is?

Hallo
Ik denk dat de functie "gedeeld plakken" je probleem zou moeten beantwoorden.
Hiermee kunt u een bestand zichtbaar hebben in verschillende mappen die zijn gekoppeld zonder een kopie te maken die een duplicaat zou zijn dat nooit up-to-date is.
Contextmenu voor bestanden en mappen - 2020 - SOLIDWORKS PDM Help
Zie in de plak opties.
Rechten moeten zijn ingesteld om deze actie op map- en workflowstatusniveau te kunnen uitvoeren.

1 like

Dus het is een PDM-optie om te configureren en niet solidworks? Dat klopt?
Dank u Cyril voor uw kostbare hulp.

Dat klopt, het is PDM

Ik las dit over het plakken aandeel:

• in SW Help:Hoewel mogelijk, is het niet aan te raden om gedeelde assemblages te plakken omdat dit problemen kan veroorzaken met de in- en uitcheckcommando's.

• OPMERKING: Gedeelde bestanden moeten voornamelijk worden gebruikt voor niet-CAD-bestanden of bestanden zonder referentiestructuur. Zie voor meer informatie SOLIDWORKS Knowledge Base S-066219.

Weet u of dit nog steeds relevant is?

Inderdaad, kijkend naar het principe van deze functie, lijkt het echt te passen bij mijn behoefte, aangezien ik een bibliotheek kan bouwen met behulp van een gedeeld bestand dat ik in een map / submap plaats. Maar mijn behoefte is uitsluitend voor CAD en eventueel assemblages (maar niet 2d)

Niet meer getest dan dat, maar deze KB dateert nog steeds uit 2014.
Naar mijn mening heeft het probleem zeker te maken met de gegevenskaarten (als ze in de verschillende mappen verschillend zijn, kan dit problemen opleveren, maar tenzij ik me vergis, is de kaart niet verplicht) en waarschijnlijk met de rechten in de verschillende mappen.
De workflowrechten blijven die van het basisbestand, maar als de gebruiker in de gedeelde map geen extractierechten heeft, werkt het niet.
Te testen door in de groepen te glijden die zullen worden gebruikt.

1 like

Bedankt Cyril en een fijne dag verder