Blokkeren wijzigen wanneer ingevoegd met vba

Hallo

Ik plaats een blok op een punt met VBA (Macro), maar mijn blok is volledig gewijzigd, het is nogal vervelend.

Zo voeg ik mijn blok in:

PuntCoördinaten(0) = 0.01
        PuntCoördinaten(1) = 0.024
        PuntCoördinaten(2) = 0 ' Z

Stel swMathPoint in = swMathUtility.CreatePoint(PuntCoördinaten)
        Stel swSktBlkDef = swSktManager.MakeSketchBlockFromFile(swMathPoint, "Pad naar blok", Onwaar, 1, 0) in

Wat ik krijg:

Wat ik leuk vind:

(Ik geef aan dat als ik direct handmatig invoeg, het goed is, maar zodra ik de macro laat werken, krijg ik het eerste resultaat, zelfs als ik het handmatig invoeg).

Ps: Ik ben op SolidWorks 2013

Hallo

Heb je deze macro van de Macro Recorder?

Ja en nee, ik heb ook op forums gezocht.

De macrorecorder geeft me dit:

Dim myBlockDefinition als object
Stel myBlockDefinition = Part.SketchManager.MakeSketchBlockFromFile(Niets, "Pad naar blok", False, 1, 0) in

Dus hij legt het me overal aan. Maar het resultaat is identiek aan mijn eerste foto. Dus wat ik niet wil.

Moet je blok later nog bewerkt kunnen worden? 

Heb je verschillende blokken volgens de waarden van Ra?

Hallo

Geprobeerd te graven met behulp van deze methode: http://help.solidworks.com/2015/english/api/sldworksapi/solidworks.interop.sldworks~solidworks.interop.sldworks.isketchmanager~makesketchblockfromfile.html

Vooral op het gebied van opmerkingen.

Tot ziens.

>> Moet je blok in de toekomst bewerkbaar zijn? 

Niet noodzakelijkerwijs

>> Heb je verschillende blokken volgens de waarden van Ra?

Ja, maar ik wil toch de Ra 3.2 invoegen

>>Geprobeerd te graven met behulp van deze methode: http://help.solidworks.com/2015/english/api/sldworksapi/solidworks.interop.sldworks~solidworks.interop.sldworks.isketchmanager~makesketchblockfromfile.html

Ik gebruik momenteel deze methode, in de opmerkingen hebben ze het alleen over laag, ik begreep dit punt niet zo goed.

Bedankt voor je hulp

Ik heb de indruk dat er veel bugs zijn met de speciale tekens in de blokken

Mijn voorstel: Aangezien Ra 3.2 altijd moet blijven, waarom zou je dan geen "afbeeldingsblok" maken om de speciale tekens die niet worden gewijzigd te behouden? Vervolgens kunnen we deze afbeelding in een blok invoegen en bewerkbare velden invoegen. Zo blijft het blok verenigd

Ja, het kan een goed idee zijn, maar ik ben bang voor een grote kwaliteitsdaling bij het maken van een afbeelding. (Tot slot, is er een automatische manier om het met solidworks te doen of moet ik het via een screenshot doen?)

Ik weet het helemaal niet... het is echter mogelijk om de software meer te schalen, een screenshot te maken en vervolgens de vergrotingsfactor in SW te verlagen; Het verkleinde beeld zal dus van betere kwaliteit zijn

Ik heb getest door een screenshot te maken.

Maar zelfs met de grootst mogelijke maat krijg ik een middelmatige kwaliteit. Deze oplossing is dus geen optie.

Ik heb net geprobeerd mijn blok op een andere manier opnieuw te doen, op het eerste gezicht werkt het, maar ik weet het echt niet zeker

1 like

Is de kwaliteit slecht op speciale tekens of op schrijven?

Kun je ons vertellen wat de verschillen zijn tussen de blokken? In het geval dat andere gebruikers hetzelfde probleem hebben

De beeldkwaliteit, dus alles (omdat ik een globale opname heb gedaan) is niet goed.

En mijn oplossing werkte helemaal niet... Ik blijf zoeken.

En lagen gebruiken die via macro kunnen worden bevroren?

Een paar antwoorden van dit type werden een paar dagen geleden genoemd over het onderstaande onderwerp:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/afichier-un-texte-dans-le-fond-de-plan-suivant-le-nom-de-la-page

Ik weet niet hoe het zou kunnen werken.

Misschien zal ik specificeren waar het precies voor zal worden gebruikt:

In mijn bedrijf zijn de basiskaarten bijgewerkt (kleiner handschrift, enz.) Ik zorgde voor het maken van een macro die de basiskaart bijwerkt (door deze opnieuw te laden).

Ten tweede is de oude algemene tolerantie groter en wordt deze niet bijgewerkt met de basiskaart. Dus ik wil een macro maken om de nieuwe in te voegen.

[bewerken]

Ik denk dat het grootste probleem is dat het blok de links verliest (omdat ik een link heb tussen de tekst en de Ras die later worden verwijderd), dan heb ik het probleem van de lettergroottes, maar in theorie als ik alles in volgorde doe, zou ik dit probleem niet moeten hebben.

Nou, geen oplossing gevonden (En bijna een jaar lang heb ik het opgegeven :p)