Laat het me uitleggen: ik wil een soort dynamische bloklijn maken, bestaande uit drie lijnen... en ik wou dat we het konden uitrekken, op een polaire manier, en hoeken konden creëren, zoals een polylijn in feite...
Ik dacht erover na om mijn blok in verschillende segmenten te ontwerpen, 10 op dit moment, en indien nodig met zichtbaarheidstoestanden te spelen. We hebben bijvoorbeeld twee segmenten nodig, ik selecteer mijn zichtbaarheidsstatus twee segmenten en ik rek mijn twee segmenten uit tot de meting die ik nodig heb....
Maar alleen, wanneer ik mijn eerste segment uirek, past mijn tweede parameter zich niet aan de nieuwe coördinaten aan, omdat het in de continuïteit van de eerste zou moeten zijn...
Ahahhh, Eric, je bericht maakte me vanavond aan het lachen... Als ik het resultaat had, zou ik de vraag niet hoeven te stellen... maar eigenlijk zou ik willen dat mijn segment zich gedraagt als een polylijn... dat ik oneindig... (of niet, maar minstens tien segmenten) rekken zich polair uit: ik heb een horizontale lijn, ik geef die een lengte in een hoek op 0... dan hop, een 1/4 slag op 90° en ik geef het een lengte... draai dan terug naar 90°, ik geef het een lengte...
Concreet gaat het om het creëren van een waterdichtingslijn op het dak met een waterdichtingsonderzoek op de borstwering.
Ik zal je morgen op kantoor een detail geven, maar heel erg bedankt voor je deelname... Ik voel me minder alleen!! :-D
Toen ik het eindresultaat zei, bedoelde ik "visueel". In feite heb je mijn vraag beantwoord door je schetsen bij te voegen. Ik begrijp nu beter wat je wilt ;o)
Aan de andere kant had ik me destijds al tevergeefs in de vraag verdiept! :o(
Voor 1 enkel segment werkt dit goed door slechts één rekpunt aan te houden en het basispunt van het blok op de as van de middellijn te plaatsen. Aan de andere kant worden de knooppunten niet beheerd!
Het probleem voor verschillende segmenten is dat het basispunt van de polaire stukken van de volgende segmenten de verplaatsing van het vorige segment moet volgen. Ik heb hier geen oplossing voor gevonden zodat de 2 randlijnen correct volgen in de hoeken.
Ik had ook het spoor van meerdere lijnen verkend. Het werkt goed , maar omdat je er geen polylijn in kunt doen, heeft de centrale lijn geen dikte. :o/
Afgezien van het doorlopen van een macro, kan ik geen eenvoudigere oplossing bedenken dan de handmatig verschoven polylijn waarnaar je de eigenschappen (type lijn) aanpast.
Als je nog andere leads hebt, aarzel dan niet om het ons te laten weten.
Ik heb eindelijk gevonden hoe ik het probleem kan omzeilen.
Ik speel met de zichtbaarheid door maximaal 10 mogelijke segmenten te voorzien, wat meer dan genoeg is voor mijn afdichtingslijn en om het basispunt van elke actie te verschuiven, hoef je alleen maar de acties in omgekeerde volgorde te maken:
Ik begin met mijn 10e actie, dan neemt mijn 9e mijn 10e, enz...
Dus, in dezelfde geest, heb ik zelfs een "polyline" -isolatielijn gemaakt, configureerbaar.
Bedankt allemaal voor jullie bijdrage en veel succes