Blokken en schetsen

In een deelschets (onder SW2014):

1. Ik zou graag de mogelijkheid van mijn afmetingen (de hoekafmetingen) willen "bevriezen"
  2. Kleur geven aan de verschillende blokken, één kleur per type blok

Heeft iemand dat ooit gedaan?

test_implan_2016_001-a.sldprt

Hallo

In de schets is het onmogelijk om de kleuren te veranderen en de posities van de afmetingen te bevriezen.

Dit is haalbaar in een tekening.

2 likes

Je past niet bij me@remrem !!!!!

1 like

Hallo

U kunt de kleur van uw schets wijzigen, dus misschien als u uw bewerking in 2 schetsen uitvoert:

Je hoofdschets van een kleur en een secundaire schets met je blok, zoals de bijlage, kunnen genoeg voor je zijn.

Fijne dag.

couleur_desquisse.pdf
3 likes

Dat kan ik me voorstellen. :-)

Als je ons iets meer vertelt over het doel van het ding?

Hallo

Het is mogelijk om de lijnkleuren direct in de schets te wijzigen met behulp van de knop "lijnkleur". Je kunt deze bewerking ook in het blok maken met dezelfde tool, maar het is alleen zichtbaar door het blok te bewerken. Om de kleur in de schets te zien, moet je het blok laten knappen.

Wat betreft het bevriezen van de positie van de zijkanten, zoals remrem zegt, lijkt het mij dat het niet mogelijk is...

capture4.jpg
3 likes

@remrem: Ik wil een schematische weergave doen, maar in een kamer, niet in een vergadering.

@mickael.alves: niet slecht je idee (elke schets lijkt op een laag), maar ik kan de blokken niet loskoppelen.

@glafont: Ik wil de blokkade niet doorbreken

Hallo

Is dat wat je wilt?

bloc.jpg

@OBI WAN, dat is het bijna.

Idealiter is het om een kleur toe te voegen voor een type blok

Hallo

In mijn geval is het het blok dat gekleurd is. Als ik een geel blok kopieer en plak, heb ik een tweede geel blok.

Je moet op het blok klikken, dan kleuren en een kleur kiezen. Zie bijgevoegd bestand.

Moge de kracht met je zijn

.

teste_bloc.sldprt
3 likes