Blokbladschaal in een tekensjabloon?

Hallo

Ik ben op zoek naar een tekenpatroon waarbij de schaal van het vel noodzakelijkerwijs 1:1 is.

Zodat de weergaven met betrekking tot de bladschaal altijd op deze schaal van 1:1 zijn.

Bedankt

Hallo

U moet met de rechtermuisknop op het blad klikken, schaal 1:1, vervolgens valideren en vervolgens de tekensjabloon opslaan als .drwdot

3 likes

Dat is wat ik deed, maar als ik het met bepaalde onderdelen gebruik, wordt de schaal kleiner.

Komt het door mijn vooraf ingestelde weergaven? (zie PC)
Kan ik mijn vooraf ingestelde weergaven behouden en alles op schaal 1:1 hebben?
Het is oké als mijn gezichtsvermogen uit het laken steekt.

Bedankt

mise_en_plan_echelle.jpg

Hallo

Schakel in de algemene opties voor Tekenen het vinkje uit bij Nieuwe tekeningaanzichten automatisch schalen. Het moet op de vooraf gedefinieerde schaal in de sjabloon blijven.

8 likes

Normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn wanneer u uw weergaven op het opgeslagen tekenmodel op schaal 1:1 invoegt, hoe noem je de vooraf gedefinieerde aanzichten, degene die je importeert uit het weergavepalet?

Of misschien na een update-bug? Welke versie van SolidWorks heb je?

De voorgedefinieerde weergaven zijn de weergaven (gezicht, isometrisch,..) die ik plaats bij het opslaan van het model.
Ik ga dus niet door het weergavepallet, ik laad mijn onderdeel op de hoofdweergave.

Ik gebruik SW 2015 SP4.0

Ik ga Cyril.f proberen, dan moet ik het instellen op de computers van alle cartoonisten.

Exporteer gewoon je instellingen en dupliceer ze met anderen (nou ja, als je allemaal dezelfde profielen hebt)

3 likes

Goed antwoord van @Cyril