Goedenavond
Het blokkeren van concentriciteiten (op schroeven, ringen, enz.) bespaart veel tijd bij de reconstructie en dus bij het laden van grote assemblages,
Is er een manier om ze te blokkeren door "pakketten" in oude assemblages of hebben we deze optie niet gebruikt?
Misschien een macro?
Bij voorbaat dank
2 likes
@fifi, je wilt de rotaties blokkeren,......, dat is nieuw!!!
Per pakje, nee dat is niet mogelijk. (nou ja, het lijkt mij)
Je weet dat je ze kunt blokkeren zonder een dwang aan te gaan.
Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop op de concentriciteitsbeperking in de creatieboom en kiest u "Blokrotatie".
Voor macro is het een goed idee, je moet de experts (@Lucas) vragen.
3 likes
remrem
9 december 2014 om 07:06
3
Hallo
Natuurlijk is het mogelijk. Zie bijlage.
Het is erg handig. Het soort functie waarvan we ons afvragen hoe we het eerder deden.
Fijne dag
sans_titre.png
3 likes
Dank je wel Fred en herrie, zo ben ik al te werk gegaan.
Een macro dan?
gt22
9 december 2014 om 07:20
5
Zie deze tutorial
http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/avec-solidworks-verrouiller-la-rotation-fevrier-2014.html
@+-))
1 like
Hallo
kunnen we onder SW 2013 deze functie toevoegen? , kunnen we anders de referenties van Contaire gebruiken om de rotatie te blokkeren?
remrem
9 december 2014 om 07:28
7
Persoonlijk zie ik niet echt het nut van macro.
Dit kost je wat tijd om een stuk functionele code te ontwikkelen. Trouwens, ik vraag me af hoe schroeven van anderen kunnen worden onderscheiden. Misschien de slimme sluiting.
Persoonlijk groepeer ik mijn schroeven in een andere map en selecteer ik de coaxialiteiten.
1 like
Rim-b
9 december 2014 om 08:58
8
Hallo
@scarvalho: Blijkbaar was het een nieuwe sw 2014! Dus voor degenen die in de lagere versie zijn gebleven, is er, afgezien van het toevoegen van een extra beperking, geen oplossing.
2 likes
coyote
9 december 2014 om 09:14
9
Hallo
Maak in de boom een filter op coaxiaal, selecteer alles, klik met de rechtermuisknop bolquent rotatie en voila.
@+
2 likes
Bedankt coyote en de anderen...