Hoi allemaal
Ik ben momenteel aan het tekenen op Solidworks 2018. Op sommige opnamen, als ik ze opsla en weer open, merk ik dat sommige van de ribben die ik had geplaatst een beetje alle kanten op zijn gegaan.
Is dit ooit iemand van jullie overkomen? Is er een manier om de ribben te blokkeren zodat ze na verloop van tijd niet meer bewegen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden,
Alex.
Hallo
Heb je de laatste update van 2018? Er is misschien een oplossing geweest...
Hallo ac cobra 427,
Ik heb SP 2.0, wetende dat versie 5.0 is uitgebracht. Maar ik heb een collega die 5.0 heeft en hij heeft hetzelfde probleem....
Dat gezegd hebbende, ga ik binnenkort door naar SLDW 2019, ik zal zien hoe het gaat!
Ik zie 2 mogelijke oorzaken (naast de bug):
- de 3D is geëvolueerd (element toegevoegd/verwijderd/gewijzigd), dus de weergave beweegt en de dimensies proberen te volgen;
- Er is een optie om de afmetingen regelmatig uit elkaar te plaatsen.
Hallo Alexandre
Het is nog steeds erg merkwaardig, want ik gebruik plannen die voor sommigen enkele jaren oud zijn en ik heb dit probleem nog nooit gehad. Ik ben in 2019 SP1
Dit moet komen van de algemene parameters en meer in het bijzonder van degenen die de plannen beheren.
wat heb je in de algemene systeemopties ==> MEP ==> prestaties (inclusief automatische update bij geopend)
De vragen die we ons gezamenlijk kunnen stellen zijn de volgende
- Hebben de basiskaarten (of andere zaken) invloed op de manier waarop de dimensies worden beheerd of niet?
- ???
- ???
Vriendelijke groeten
PS: geef mij een onderdeel en de MEP die erbij hoort en ik kan je vertellen wat er op mijn machine gebeurt als je wilt! ;-)