Hoi allemaal
Ik wil het dialoogvenster "Openen" openen via een macro, zodat de gebruiker kan kiezen welk bestand hij wil openen.
Iedereen weet welk commando te gebruiken?
Bedankt
Hoi allemaal
Ik wil het dialoogvenster "Openen" openen via een macro, zodat de gebruiker kan kiezen welk bestand hij wil openen.
Iedereen weet welk commando te gebruiken?
Bedankt
Hallo, ik raad je aan om een macro te gebruiken door te leren, zie hier:
http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_recording_playing_macros.htm
Je kunt mijn macro-opslag ook bekijken onder:
.PL
Dank u voor uw antwoord.
Ik heb de macrorecorder eerder geprobeerd, maar de code is leeg als ik gewoon het dialoogvenster open en sluit. En als ik een bestand open, werkt de verkregen code, maar er is een link naar een bestand nodig en ik wil dat het de gebruiker is die het bestand selecteert om te openen.
Er is geen link naar uw macro voor opslaan als.
Inderdaad, ik heb net een tutorial gemaakt om dit te doen:
http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/macro-solidworks-fen%C3%AAtre-ouvrir
Bedankt voor deze tutorial!
Ik had deze code echter gevonden op de Solidworks API die het dialoogvenster opent, maar wanneer ik een bestand (onderdeel of assemblage) selecteer, gebeurt er niets.
Hetzelfde gebeurt met de code die je hebt opgegeven.
Heb je enig idee waarom?
Dubbelklik je op een onderdeel en gebeurt er niets?
Ja, dat klopt.
Het dialoogvenster wordt gesloten en dat is alles, de kamer wordt niet geopend.
Werkt de code voor jou?
Ik kan nu niet testen.
In welke versie en SP van SolidWorks zit je?
En wat is het doel van macro? Er kan een manier zijn om het te omzeilen.
In feite retourneert de functie GetOpenFileName het pad van het geselecteerde bestand.
Om het te openen, moet u een regel toevoegen met de OpenDoc6-opdracht met fileName als pad.
Ik zet de code hieronder (het nummer na fileName in de regel "Set Part... " moet 1 zijn als u een onderdeel wilt openen en 2 voor een montage):
Dim swApp als object
Optie Expliciete
Openbaar swModel As SldWorks.ModelDoc2
Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long
Sub Hoofd()
Dim Filter Als String
Dim fileName als tekenreeks
Dim fileConfig als tekenreeks
Dim fileDispName als tekenreeks
Dim bestandopties zo lang
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Filter = "SolidWorks-bestanden (*.sldprt; *.sldasm; *.slddrw)|*.sldprt;*.sldasm;*.slddrw|Naam van het filter (*.fil)|*.fil|Alle bestanden (*.*)|*.*|"
fileName = swApp.GetOpenFileName("Bestand om bij te voegen", "", Filter, fileOptions, fileConfig, fileDispName)
Deel instellen = swApp.OpenDoc6(bestandsnaam, 2, 0, "", longstatus, longwarnings)
Fouten opsporen.Bestandsnaam afdrukken
Einde Sub
Fijne dag