Hallo
Ik heb SW 2019, mijn probleem dateert van vroeger en heeft dus niets te maken met de versie denk ik.
Wanneer ik een dimensie selecteer of deze wil wijzigen, wordt 8 van de 10 keer een tekstveld geopend dat moet worden gewijzigd om de dimensie te wijzigen. Maar ik wil het niet per se veranderen, en als ik dat wil, zou ik graag het dialoogvenster met alle opties willen hebben.
Hoe verwijder je het "tekstveld" dat zichzelf uitnodigt als je het niet nodig hebt?
Bij voorbaat dank.
Steen
Hallo @pierre.bienfait
Maak je gebruik van instant 2D en instant 3D.
Ik ben in V2019 in gedeeltelijke context en ik kan een dimensie bekijken of wijzigen zonder dat er een dialoogvenster wordt geopend. Dit geldt zowel voor een schetsafmeting als voor een extrusieafmeting
Vriendelijke groeten
3 likes
Dit is waar ik het over heb, het is waar dat ik had kunnen beginnen met het plaatsen van een visual.
Dus ik heb dit type veld dat elke keer wordt geopend als ik een beetje te dicht bij de waarde van de dimensie klik.
2021-02-08_10_17_55-solidworks_premium_2019_sp4.0_-_esquisse34_de_e-0173933-p0001.sldprt__.png
Sorry Pierre, maar ik heb dit probleem helemaal niet, of het nu in volumecontext is of in een schets
Kunt u een kopie maken van Tools ==>Opties ==> Systeemopties ==> weergave
Vriendelijke groeten
1 like
Hier ontbreekt het bovenaan de pagina: "verborgen randen" en "raakranden".
2021-02-08_10_47_48-options_du_systeme_-_affichage.png
Hallo
Ik weet niet zeker of je deze functie kunt verwijderen, maar als je niet wilt dat dit gebeurt bij het selecteren van een dimensie, dan moet je deze selecteren door op een van deze herinneringsregels te klikken.
Vriendelijke groeten
2 likes
Steen
"verborgen randen" en "raakranden". ontbreken niet, je moet de lift aan de rechterkant gebruiken om ze bij te snijden en te laten verschijnen
@d.Roger (hallo) hoe je dat uitlegt met dezelfde versie, ik heb het probleem niet gemeld. Voorlopig kan ik het niet reproduceren ;-) ;-)
Vriendelijke groeten
Dit is meestal 2D direct ingeschakeld: (zie antwoord @Zozo_mp )

Als u het inschakelt, opent een klik op de dimensie het numerieke bewerkingsvenster, als het is gedeactiveerd, is een klik gelijk aan de selectie van de dimensie en dubbelklikt wijziging van de numerieke waarde.
EDIT: Als u het pictogram niet kunt vinden, kunt u het toevoegen (klik met de rechtermuisknop op de werkbalk, aanpassen, opdracht, schets en u voegt het toe door het te slepen)
7 likes
OPGELOST ja !!
Bedankt, het was inderdaad het "2D-moment".
Dank u allen.
3 likes
Een dimensie bewerken: Dubbelklik op een dimensie. Het dialoogvenster Bewerken wordt weergegeven. Wijzig de dimensiewaarde met de pijlen, het scrollwiel, het muiswiel of door in het dimensievak te typen.
Psiphone voor PC jiofi.local.html
Hallo @pierre.bienfait,
Geef het antwoord aan dat u de oplossing heeft geboden.
Hiermee kunt u de vraag in het forum sluiten en een andere gebruiker helpen die het mogelijk nodig heeft.
Vriendelijke groeten
2 likes