Hallo allemaal, dus hier is het, ik zou graag willen weten hoe ik SD in plaatwerk kan gebruiken, laat het me uitleggen, het probleem zit niet in het ontwerp van mijn onderdeel, het is gewoon dat ik niet weet hoe ik de k-factor kan vinden, de buigradius, wat mijn onderdeel goed maakt

Hallo allemaal, dus hier is het, ik zou graag willen weten hoe ik SD in plaatwerk kan gebruiken, laat het me uitleggen, het probleem zit niet in het ontwerp van mijn onderdeel, het is gewoon dat ik niet weet hoe ik de k-factor kan vinden, de buigradius, wat mijn onderdeel goed maakt, maar niet bij het ontwikkelen, ook weten waar het te vinden is, is informatie met de verschillende materialen, diktes maar ook met de verschillende EV's

Bedankt

Hallo, tenzij ik me vergis, kan de k-factor variëren, afhankelijk van de doos die wordt opgevouwen ... In mijn oude doos hadden we ze allemaal op basis van de dikte, we hebben het onderdeel ook beoordeeld in uitgevouwen staat maar met de aanduiding "alleen ter informatie"... Hier momenteel, met verschillende leveranciers, schrijven we niet langer de K, maar gewoon aan de kant van het afgewerkte gebogen deel, zien we mogelijk de externe afmetingen uitgevouwen en geven we een geschatte index van het plaatwerkoppervlak om de kostenberekening te vergemakkelijken.

2 likes

Hallo

Als ik me niet vergis, heeft de K-factor meer te maken met het materiaal dan met de doos. Het is een denkbeeldige lijn die het neutrale plaatwerk voorstelt en die varieert afhankelijk van de dikte.

Persoonlijk, om de juiste K-factor te vinden, stapel ik alle binnenmaten van mijn onderdeel, bereken ik de theoretische ontwikkeling, vergelijk ik met degene die door SW wordt voorgesteld, en dan speel ik met de waarde. Meestal zijn 2 - 3 pogingen voldoende om de juiste te vinden. Ik begin altijd vanaf 0,5 en verfijn.

een+

Hallo

Als alternatief kunt u ook de kaarten gebruiken die bij de vouwmachines worden geleverd. Daarop staat de buigradius volgens de dikte en het verlies bij de plooien. Voor dunne dikte (tot 5 mm) nemen we de binnenste ribben omdat er heel weinig verschil is in de pers...

1 like

Toen ik het had over de dozen, ja Ac Cobra, bedoelde ik volgens de vouwmachines die ze hebben, want uit ervaring, voor hetzelfde materiaal, lang geleden, hadden we een andere k-factor afhankelijk van de leverancier, dus we houden geen rekening meer met deze factor omdat we niet van tevoren weten met wie we gaan produceren, Het is de leverancier die het redt met...