Hallo
@Alain.ERP heeft je dat niet geleerd? ;-)
Zet ons een foto van de kamer en vertel ons waar je dit appartement wilt maken. Er zijn tal van eenvoudige manieren om het te doen, we zullen u de meest geschikte vertellen.
Hallo
@Alain.ERP heeft je dat niet geleerd? ;-)
Zet ons een foto van de kamer en vertel ons waar je dit appartement wilt maken. Er zijn tal van eenvoudige manieren om het te doen, we zullen u de meest geschikte vertellen.
door op een vlak of het assysteem te drukken
Door een boog op het platte vlak (normaal ten opzichte van de as)
Met een rechthoek (vlak evenwijdig aan de as)
@PL, in feite is er een 3e oplossing. ;-)
Ik stel me voor dat je het hebt over een vlak // aan de as en dus raaklijn.
Een rechthoekige schets kan ook worden gemaakt op een vlak dat door de as loopt en loodrecht staat op het uiteindelijke vlak.
Hier, 3 flats, 3 methoden. De eerste verdient de voorkeur omdat het flexibeler is om de vorm van de flat te veranderen.
Voorbeeld in SolidWorks 2013
Ik zou een basisplan gebruiken en ik zou een verwijdering met vertraging uitvoeren.
Ik hou er niet van om extra foto's toe te voegen.
Fijne dag
Dat is @Benoit.LF, ik denk dat hiermee de heer Delrue zal slagen. Ik zou hem alle mogelijkheden laten zien die aan de gang zijn, inclusief deze: tekenen op een vlak dat door de as gaat en dan bij het verwijderen van materiaal, een offset maken (zie afbeelding). Een nogal belangrijke truc voor deze oplossingen is om de lijnen tangens aan de diameter te plaatsen, zodat de verwijdering van materiaal volgt als het zou veranderen.
Dank je wel Benoit. LF